Силабуси
Курс: Учење и настава код деце под ризиком (докт.) У оквиру предмета: Учење и настава код деце под ризиком Предавачи изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: У курсу се обарђују на продубљеном нивоу карактеристике вулнерабилних група (сиромашне, ромске, деце са посебним потребама, насилништво), типови психолошких проблема које се срећу у њиховом образовању и компаративна искуства и ефекти оних инклузивних и иновативних образовних модела који су усмерени на превазилажење описаних проблема Циљ изучавања курса: Курс има за циљ и да студентима омогући продубљено разумевање кључних психолошких проблема у образовању деце и младих из вулнерабилних група и да их оспособи за истраживање, праћење и дизајнирање образовних модела којима се описани проблеми превазилазе. App.preduslovi_za_polaganje: За праћење курса предуслов је курс на докторским студијима Нове перспективе у психологији образовања и курсеви са мастерс и основних студија: Школска психологија и Психологија наставе и учења или еквивалент. Искуство стечено радом у школи или другој образовној иснтитуцији је добродошло. Облици наставе:
Предавања, израда есеја и извештаја, циљане посете, испитивање ученика и родитеља, обрада литературе План курса: 1. недеља предавање - Разноврсност: индивидуалне, групне, културне разлике међу ученицима Литература: Booth, T., et al (eds) (1997): Curricula for diversity in education. London: Open
University & Routledge;
Goldstein, S. (1995): Understanding and managing children’s classroom behavior. New York: Jo 2. недеља предавање - Право на образовање и критичка педагогија Литература: Darling-Hammond,L(1997): The right to learn. San Francisco: Jossey-Bass Inc. 3. недеља предавање - Модели и механизми искључености и доживљај искључености 4. недеља предавање - Сиромаштво и образовање 5. недеља предавање - Ромска деца и образовање 1. део Литература: Kovač-Cerovič, T., Grawe, R., Marc, A. (Eds) (2007): Advancing Education of Roma (7 volumes).
6. недеља предавање - Ромска деца и образовање 2. део 7. недеља предавање - Образовање деце са посебним потребама Литература: Lewis, V. (2003): Development and disability. MA, Malden: Blackwell Publishing;
OECD (2007): Students with Disabilities, Learning Difficulties and Disadvantages:
Policies, Statistics and Indicators
8. недеља предавање - Насиље у школама: истраживања и интервентни програми 9. недеља предавање - Инклузивно образовање – компаративне перспективе 10. недеља предавање - Модели и ефекти укључивања родитеља 11. недеља предавање - Модели и ефекти програма за развој школа 12. недеља предавање - Мултикултурно образовање и руковођење разноврсношћу у разреду 13. недеља предавање - Модели и ефекти усавршавања наставника 14. недеља - - Припрема за испит 15. недеља - - Испит |