Силабуси

Курс: Учење и настава код деце под ризиком (докт.)
Предавачи
изборни курс
Број бодова: 10.00
Садржај курса: У курсу се обарђују на продубљеном нивоу карактеристике вулнерабилних група (сиромашне, ромске, деце са посебним потребама, насилништво), типови психолошких проблема које се срећу у њиховом образовању и компаративна искуства и ефекти оних инклузивних и иновативних образовних модела који су усмерени на превазилажење описаних проблема
Циљ изучавања курса: Курс има за циљ и да студентима омогући продубљено разумевање кључних психолошких проблема у образовању деце и младих из вулнерабилних група и да их оспособи за истраживање, праћење и дизајнирање образовних модела којима се описани проблеми превазилазе.
App.preduslovi_za_polaganje: За праћење курса предуслов је курс на докторским студијима Нове перспективе у психологији образовања и курсеви са мастерс и основних студија: Школска психологија и Психологија наставе и учења или еквивалент. Искуство стечено радом у школи или другој образовној иснтитуцији је добродошло.
Облици наставе: Предавања, израда есеја и извештаја, циљане посете, испитивање ученика и родитеља, обрада литературе
План курса:
1. недеља
предавање - Разноврсност: индивидуалне, групне, културне разлике међу ученицима
Литература: Booth, T., et al (eds) (1997): Curricula for diversity in education. London: Open University & Routledge; Goldstein, S. (1995): Understanding and managing children’s classroom behavior. New York: Jo
2. недеља
предавање - Право на образовање и критичка педагогија
Литература: Darling-Hammond,L(1997): The right to learn. San Francisco: Jossey-Bass Inc.
3. недеља
предавање - Модели и механизми искључености и доживљај искључености
4. недеља
предавање - Сиромаштво и образовање
5. недеља
предавање - Ромска деца и образовање 1. део
Литература: Kovač-Cerovič, T., Grawe, R., Marc, A. (Eds) (2007): Advancing Education of Roma (7 volumes).
6. недеља
предавање - Ромска деца и образовање 2. део
7. недеља
предавање - Образовање деце са посебним потребама
Литература: Lewis, V. (2003): Development and disability. MA, Malden: Blackwell Publishing; OECD (2007): Students with Disabilities, Learning Difficulties and Disadvantages: Policies, Statistics and Indicators
8. недеља
предавање - Насиље у школама: истраживања и интервентни програми
9. недеља
предавање - Инклузивно образовање – компаративне перспективе
10. недеља
предавање - Модели и ефекти укључивања родитеља
11. недеља
предавање - Модели и ефекти програма за развој школа
12. недеља
предавање - Мултикултурно образовање и руковођење разноврсношћу у разреду
13. недеља
предавање - Модели и ефекти усавршавања наставника
14. недеља
- - Припрема за испит
15. недеља
- - Испит