Силабуси
Курс: Meтодика наставе психологије (осн.) У оквиру предмета: Методика наставе психологије Предавачи др Оља Јовановић Милановић, доцент изборни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Теоријски/практични:Сврха и циљеви наставе психологије: Допринос наставе психологије обогаћивању развоја и учења ученика; Планирање и припрема наставе (елементи планирања и припреме, сврха и функција планирања, наставни планови и програми, припрема наставних материјала, наставна технологија); реализација планираних активности; динамика часа; Наставне методе (интерактивна настава, кооперативне методе, проблемско, искуствено учење...); Мотивисање и акивирање ученика, само-регулисано учење; Групна динамика разреда; Сарадња са родитељима и колегама; Разредна дисциплина; Евалуација постигнућа ученика; Самоевалуација и истраживање/рефлексија сопствене праксе у сврху њеног мењања, као и грађења свог наставног стила. Наставник психологије у осталим улогама (разредни старешина, саветник ученика, стручни сарадник школе...) Циљ изучавања курса: Излагање приликама за стицање искуства у настави психологије, истраживању наставничке праксе и разумевање специфичности улога наставника психологије App.preduslovi_za_polaganje: / Облици наставе:
ПП презентације, интерактивна настава, видео демонстрације, групне дискусије, гостовања практичара и посете институцијама, плана часа, и сл.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Визек Видовић, В., Ријавец, М., Влаховић-Штетић, В., Миљковић, Д. (2003.): Психологија образовања. IEP – Vеrn: Загреб Гордон, Т. Како бити успешан наставник, Креативни центар, Београд, 2000 Група аутора: Активно учење И и ИИ, Институт за психологију, 2003. Ковац-Церовић, Т., Р. Росандић, Д. Попадић: УЧИОНИЦА ДОБРЕ ВОЉЕ I -III, Група МОСТ, Београд, www.most.org.yu Пешић Ј. М. Критичко мишљење у настави психологије - искуства једног програма, Настава и васпитање, 2004, вол. 53, бр. 4-5, стр. 330-342 Плут, Д. и др. (2001). Култура критичког мишљења. Београд: Институт за психологију, Група МОСТ, базични приручник Рајовић, В., Радуловић, Л. Идеје за нови приступ образовању наставника, Настава и васпитање, 4/2000, стр. 626-636 |