Силабуси
Курс: Педагогија слободног времена (осн.) У оквиру предмета: Педагогија слободног времена Предавачи изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Теоријска настава: Сл. вр. као феномен и научни концепт. Васп.-об. могућности, ефекти, вредности и активности. Доколичарско об. Историјске, филоз. и међунар. димензије вас.-об. проблема доколице. Спорт и рекреација деце и младих. Игра и стваралаштво деце и младих. Педагошки аспекти туризма: школске екскурзије; об.-туристичке активности у функцији развоја културе путовања, боравка у туристичком месту, толеранције различитости; животна и туристичка средина; еколошко-туристичко об. деце и младих. Педагошки аспекти сл. вр. у спецификованим условима (школа, културне институције, породица, комуна, деца са посебним потребама, пол.). Амбивалентни карактер доколице.
Практична настава: Организација и евалуација разних, по садржају и орг. решењима, кул.-об. активности у сл.вр. деце. Слободне активности. Педаг. анализа рада институција (библиотеке, клубови, музеји, галерије, спор.-рекр. центри, културни центри, позоришта, биоскопи, турист. агенције, хотели и сл.). Примена инф.-об. технологија. Циљ изучавања курса: Стицање релевантних знања и вештина у циљу разумевања природе слободног времена као феномена и научне концепције ради васпитно-образовног деловања у развоју културе коришћења слободног времена деце и младих. App.preduslovi_za_polaganje: / Облици наставе:
Предавања; сем. вежбе; рад у рачунској уч.; интерактивна настава; индивидуалне консултације; супервизија практичних вежбања у уч. и на терену.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Будимир Нинковић, Г.(2008) Педагогија слободног времена, Јагодина Дете и слободно време, Службени гласник, Београд Качавенда Радић, Н. (1989) Слободно време и образовање, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд Качавенда Радић, Н. (1997) Истраживања у области доколице и образовања – светске релације, у: Истраживања у педагогији и андрагогији, ИПА, Филозофски факултет, Београд. Качавенда Радић, Н.(1992) Рефлексије (о/и) слободног времена, ИПА, Београд Коцић, Љ. (1972) Слободне активности у структури васпитно-образовне делатности школе, Настава и васпитање, бр. 3 Лазаревић, Б. (2007) Образовањем до рекреације, Друштво за образовање одраслих, Београд Николић, Р. (1994) Педагошке вредности школе у природи, ИПА, Филозофски факултет, Београд Овесни, К. (1997) Међусобне рефлексије родитеља и њихове деце на однос према слободном времену и његов садржај, у: Истраживања у педагогији и андрагогији, ИПА, Филозофски факултет, Београд |