Силабуси

Курс: Андрагошке улоге и функција наставника (осн.)
Предавачи

др Катарина Поповић, редовни професор

др Јован Миљковић, ванредни професор

изборни курс
Број бодова: 6.00
Садржај курса: Теоријска настава: Карактеристике и врсте група и групна динамика Основни принципи управљања групном динамиком Улоге и функције водитеља групе Дидактичко-методичке специфичности рада са малом групом Коучинг и саветовање као подршка професионалном развоју андрагошких вештина Практична настава: Организовање радионица, припрема, извођење и анализа – рад са малим групама Дидактичко-методичке специфичности појединих андрагошких улога и функција наставника (наставник као тренер, модератор, фацилитатор, медијатор, коуч, ментор и саветник). Принципи, методе и технике модерације и фацилитације Класичне и алтернативне технике модерације Рад у паровима – организовање коучинг сесија Саветодавни и менторски рад
Циљ изучавања курса: Упознавање са основним андрагошкима улогама и функцијама наставника - наставник као тренер, модератор, фацилитатор, медијатор, коуч, ментор и саветник
App.preduslovi_za_polaganje: Испуњене обавезе предвиђене Статутом факултета
Облици наставе: Интерактивна предавања, вођене радионице, групни рад, студентске радионице
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
• Medić, S., Despotović, М., Popović, К., Bulat, Training and further education of adult educators in Serbia, u: Teacher Training in Adult Education, Adult Education Society, Belgrade, 2004.
• Видовић, С (ур.), Вршњачка медијација – од свађе слађе, ГТЗ и Киндерберг инт., Београд, 2003
•Гордон, Т., Како бити успешан наставник, Мост, креативни центap, Београд, 1998.
•Јеленц Крашовец, С., Наставник за одрасле – фацилитатор образовања и личног развоја, Андрагошке студије, 2005.
•Мüller, W., Wiegemann, S., Netradicionalne metode u obrazovanju odraslih, HZNIOS, Zagreb, 2000.
•Родерс, П., Интерактивна настава, ИПА; ДООО, Београд, 2003;
Corey, G., Teorija i praksa psihološkog savetovanja, SLAP, Zagreb, 2004.
Graeßner, G., The Moderation Method - A Handbook for Adult Educators and Facilitators, dvv international, Bonn, Warsaw, 2007.
Општа допунска Литература
Beer, J.E. and others, The Mediator Handbook, Canada, 1997.
Downey, M., Effective Coaching, Texere, London, 1999.
Havelka, N.N., Psihološke osnove grupnog rada u vaspitanju i obrazovanju, Naučna knjiga, Beograd, 1980.
Janković, J., Savjetovanje- nedirektivni pristup, Alinea, Zagreb, 1997.
Kruhonja,K., Mitchels, B., Medijacija u zajednici, Centra za mir, nenasilje i ljudska prava, Osijek, 2004.
Minor, M., Coaching for Development: Skills for Managers and Team Leaders. Crisp Publications,Inc., Menlo Park, CA, 1995.
Peterson, R.W., Mentor Teacher Handbook, Stages of Development in a Mentoring Partnership, University of California at Irvine, 1989.
PROJEKAT SMAJL 2004/2005,Postavljanje osnova za multietničko i interkulturno učenje Metodi za učešće u oblikovanju našw stvarnosti,IIZ/DVV, Regionalna kancelarije SEE, Sofia, 2005.
Shea, F.G., Mentoring, Crisp Publications, Menlo Park, California, 1997.
Stoun, D., Pejton, B., Hin, Š., Teški razgovori, Mono i Manjana, Beograd, 2004.
Vukosavljević-Gvozden,T., Teorije i praksa psihoterapije i savetovanja, Beograd, Centar za primenjenu psihologiju, 2007.