Силабуси
Курс: Савремене теорије васпитања (мастер) У оквиру предмета: Савремене теорије васпитања Предавачи др Биљана Бодрошки-Спариосу, ванредни професор др Мирјана Сенић Ружић, доцент др Александар Тадић, ванредни професор изборни курс Број бодова: 7.00 Садржај курса: Теоријска настава
Педагогије "есенције" и педагогије "егзистенције". Филозофски утемељене концепције васпитања. Натуралистичке теорије васпитања. Персоналистичке теорије васпитања. Теорије слободног васпитања. Теорије друштвено-усмереног васпитања. Прагматистичке и прогресивистичке концепције васпитања. Реконструктивистичке теорије васпитања. Аксиолошки засноване теорије васпитања. Духовно-научна педагогија. Функционалне теорије васпитања и педагогија активности. Есенцијалистичке и перенијалистичке теорије васпитања. Теолошке концепције васпитања. Егзистенцијализам и васпитање. Психоанализа и васпитање. Критичке теорије васпитања.
Практична настава
Вежбе, семинари, дискусије о различитим схватањима васпитања и педагогије. Циљ изучавања курса: Темељно упознавање са различитим теоријским оријентацијама у педагогији; разумевање и критичка анализа основних поставки савремених концепција васпитања; оспособљавање за истраживачки рад у овој области. App.preduslovi_za_polaganje: - Облици наставе:
Предавања, вежбе, семинари, дискусије, групни и индивидуални рад, презентације радова, менторски рад.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Дјуи, Џ. (1970), Васпитање и демократија - увод у филозофију васпитања, Цетиње: Обод Ђорђевић, Ј. (2000), Реформни педагошки покрети у ХХ веку, Београд: Научна књига и Учитељски факултет. Кершенштајнер, Г. (1939), Теорија образовања, Београд, "Геца Кон". Кнежевић-Флорић, О. (2005), О једном моделу интеграције двеју педагошких рефлексија или о педагогији развоја, Педагогија, бр. 4, 458-472. Коцић, Љ. (2007), Сајделова критика Кершенштајнеровог схватања радне школе, Зборник Института за педагошка истраживања, Београд, бр. 2, (Вол.39), 412-426. Мијатовић, А. (1999), Развој сувремених педагошких идеја, у: А. Мијатовић (ред.) Основе сувремене педагогије, Загреб: Хрватски педагошко-књижевни збор. Неки правци грађанске педагогије, (1971), Педагогија, бр. 2, Београд (сепарат) Нил, А. (2000), Нови Самерхил, Сремски Карловци: Каирос Поткоњак, Н. (2000), ХХ век - ни век детета ни век педагогије, Београд: Учитељски факултет. |