Силабуси
Курс: Писменост и школски курикулум (мастер) У оквиру предмета: Писменост и школски курикулум Предавачи изборни курс Број бодова: 7.00 Садржај курса: Теоријска настава: Педагошки дискурси, идеологије у дискурсу, начини позиционирања ученика и прилике за конструкцију значења. Приступи у проучавању писмености. Налази о писмености као феномену у друштву и образовању. Писменост и способности. Теорија и пракса школског развијања писмености. Концепцијске оријентације и школски конструкти писмености. Писменост и курикулум: односи моћи у расподели симболичког и културног капитала. Образовни контекст као контекст развијања писмености. Развијања писмености и ученички субјективитет. Критичка читања курикулума. Стандардизовање постигнућа у институционалном развијању писмености и европска образовна политика.
Практична настава: Вежбе упознавања и описивања дискурса наставе, образовних концепција наставника, критичког читања курикулума, моделовања наставе према циљевима у развијању писмености. Циљ изучавања курса: Разумевање образовне праксе развијања писмености као облика друштвене праксе и оспособљавање за истраживање педагошких претпоставки под којима школска писменост погодује развијању курикулума и когнитивном расту ученика. App.preduslovi_za_polaganje: нема Облици наставе:
Предавања са дискусијама, индивидуалне и у пару вежбе истраживања програма и моделовања наставе, индивидуалне и групне консултације.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Ber, V. (2001), Socijalni konstrukcionizam, Beograd, Zepter Book World, 117-132. Gee, J. P. (1996), Social Linguistics and Literacy, London, Falmer Press, 141-148. Lee, A. (1996), Gender, Literacy, Curriculum: Re-writing school geography, London, Taylor&Francis, 214-228. Бугарски, Р. (1996), Писмо, Нови Сад, Матица српска, 119-169. Митровић, М. (2007), Стандардизовање постигнућа у институционалном развијању писмености, Европске димензије реформе система образовања и васпитања, Нови Сад, Одсек за педагогију, ФФ, 297-302. Митровић, М. (2008), Неке карактеристике говорног и писаног језика, Педагогија, 2, 183-191. Плут, Д. (2003), Уџбеник као културно-потпорни систем, Београд, Институт за психологију, Филозофски факултет, 205-235. Хавелок, Е. (1991), Муза учи да пише, Нови Сад. |