Курс: Анализа дискурса и наратива у образовању (докт.) 2021
Предавачи

др Милан Станчић, ванредни професор

изборни курс
Број бодова: 10.00
Садржај курса: Теоријска настава
Дискурс и наратив – појам, значај и основна полазишта: Различита разумевања дискурса и наратива; Дискурс, језик и моћ; Наративни конструкти стварности; Значај дискурса и наратива у образовању; Дискурс и наратив као концепти у истраживању образовања.
Анализа дискурса: Различити приступи анализи дискурса; Анализа дискурса у учионици; Критичка анализа дискурса; Принципи и модели критичке анализе дискурса; Кључна питања у анализи дискурса и процеси анализе текста.
Анализа наратива: Методолошке претпоставке наративних истраживања у образовању; Различити приступи анализи наратива - парадигматскаанализа наратива и наративна анализа; Врсте наративних истраживања (аутобиографска, наративни интервјуи, наративизација личних доживљаја); Садржај и структура наратива; Технике анализе наратива.
Практична настава:
Анализа истраживачких студија; Постављање нацрта истраживања; Испробавање истраживачких техника; Коришћење МAXQDA софтвера.
Циљ изучавања курса: Разумевање емпистемолошких и методолшких полазишта анализе дискурса и наратива у образовању и оспособљавање студената за примену ових приступа у истраживачком раду.
App.preduslovi_za_polaganje: нема
Облици наставе: дискусије, презентације, анализа литературе и докумената.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Bruner, Dž. (2000). Kultura obrazovanja. Zagreb: Educa.
Kumaravadivelu, B. (1999). Critical classroom discourse analysis. TESOL quarterly, 33(3), 453-484.
Labov, W. (1997). Some Further Steps in Narrative Analysis. Journal of Narrative and Life History, 7(1-4), 395-415.
Mishler, E. (1995). Models of Narrative Analysis: A Typology. Journal of Narrative and Life History, 5(2), 395-415.
Murray, M. (2003). Narrative psychology and narrative analysis. In P. M. Camic, J. E. Rhodes, & L. Yardley (Eds.), Qualitative research in psychology: Expanding perspectives in methodology and design.
Wodak, R., & Meyer, M. (Eds.). (2001). Methods of critical discourse analysis. London: Sage.
Бер, В. (2001). Увод у социјални конструкционизам. Zepter Book World.
Поповић, К., & Максимовић, М. (2012). Квалитет образовања одраслих као дискурзивна пракса– анализа приступа међународних организација. Образовање одраслих, 13.
Фуко, М. (1998). Археологија знања. Београд: Плато.
Џиновић, В., Павловић, Ј. И Милошевић, Н. (2006). Теоријске претпоставке дискурзивних и наративних приступа у психологији. Психологија, 39(4), 365-381.