Курс: Анализа дискурса и наратива у образовању (докт.) 2021 У оквиру предмета: Анализа дискурса и наратива у образовању (докт.) 2021 Предавачи др Милан Станчић, ванредни професор изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Теоријска настава Дискурс и наратив – појам, значај и основна полазишта: Различита разумевања дискурса и наратива; Дискурс, језик и моћ; Наративни конструкти стварности; Значај дискурса и наратива у образовању; Дискурс и наратив као концепти у истраживању образовања. Анализа дискурса: Различити приступи анализи дискурса; Анализа дискурса у учионици; Критичка анализа дискурса; Принципи и модели критичке анализе дискурса; Кључна питања у анализи дискурса и процеси анализе текста. Анализа наратива: Методолошке претпоставке наративних истраживања у образовању; Различити приступи анализи наратива - парадигматскаанализа наратива и наративна анализа; Врсте наративних истраживања (аутобиографска, наративни интервјуи, наративизација личних доживљаја); Садржај и структура наратива; Технике анализе наратива. Практична настава: Анализа истраживачких студија; Постављање нацрта истраживања; Испробавање истраживачких техника; Коришћење МAXQDA софтвера. Циљ изучавања курса: Разумевање емпистемолошких и методолшких полазишта анализе дискурса и наратива у образовању и оспособљавање студената за примену ових приступа у истраживачком раду. App.preduslovi_za_polaganje: нема Облици наставе:
дискусије, презентације, анализа литературе и докумената.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Bruner, Dž. (2000). Kultura obrazovanja. Zagreb: Educa. Kumaravadivelu, B. (1999). Critical classroom discourse analysis. TESOL quarterly, 33(3), 453-484. Labov, W. (1997). Some Further Steps in Narrative Analysis. Journal of Narrative and Life History, 7(1-4), 395-415. Mishler, E. (1995). Models of Narrative Analysis: A Typology. Journal of Narrative and Life History, 5(2), 395-415. Murray, M. (2003). Narrative psychology and narrative analysis. In P. M. Camic, J. E. Rhodes, & L. Yardley (Eds.), Qualitative research in psychology: Expanding perspectives in methodology and design. Wodak, R., & Meyer, M. (Eds.). (2001). Methods of critical discourse analysis. London: Sage. Бер, В. (2001). Увод у социјални конструкционизам. Zepter Book World. Поповић, К., & Максимовић, М. (2012). Квалитет образовања одраслих као дискурзивна пракса– анализа приступа међународних организација. Образовање одраслих, 13. Фуко, М. (1998). Археологија знања. Београд: Плато. Џиновић, В., Павловић, Ј. И Милошевић, Н. (2006). Теоријске претпоставке дискурзивних и
наративних приступа у психологији. Психологија, 39(4), 365-381. |