Курс: Теоријско-методолошки проблеми педагогије (докт.) 2021
Предавачи

др Ивана Јеремић (дев. Луковић), доцент

др Мирјана Сенић Ружић, доцент

др Александар Тадић, ванредни професор

обавезни курс
Број бодова: 10.00
Садржај курса: Дилеме савремене педагогије појмовно-терминолошке природе. Предметно-методолошка повезаност педагогије са другим наукама. Приступи теоретичара васпитања у одређивању предмета науке о васпитању. „Филозофска“ и „научна“ педагогија. Однос научног и вредносног у педагогији. Педагогија као теоријска и примењена наука. Педагогија као интегрална наука о васпитању или више наука о васпитању. Нормативна педагогија данас – између литерарног жанра и науке. Теоријски и методолошки допринос критичке педагогије. Епистемолошко-методолошки приступи у педагогији: дедуктивно-рационално-филозофски, индуктивно-емпиријско-позитивистички, интерпретативни приступ, критичка теорија, дијалектички приступ, епистемолошки холизам. Карактеристике научног сазнавања у педагогији. Чињенице – хипотезе – научни закони – научне теорије. Могућности утврђивања закона и законитости у области васпитања. Научно објашњење и разумевање.
Циљ изучавања курса: Упознавање са основним теоријско-методолошким проблемима педагошке науке и оспособљавање за критичко сагледавање различитих становишта о њеном предмету и методу, о начину и могућностима сазнавања и истраживања у области васпитања и образовања.
App.preduslovi_za_polaganje: /
Облици наставе: Предавања, семинарски рад, анализе, саопштења, дискусије, менторски и истраживачки рад.
План курса:
1. недеља
предавање - Дилеме савремене педагогије појмовно-терминолошке природе.
2. недеља
предавање - Предметно-методолошка повезаност педагогије са другим наукама.
3. недеља
предавање - Приступи теоретичара васпитања у одређивању предмета науке о васпитању.
4. недеља
предавање - „Филозофска“ и „научна“ педагогија. Однос научног и вредносног у педагогији.
5. недеља
предавање - Педагогија као интегрална наука о васпитању или више наука о васпитању.
6. недеља
предавање - Нормативна педагогија данас – између литерарног жанра и науке.
7. недеља
предавање - Епистемолошко-методолошки приступи у педагогији
дедуктивно-рационално-филозофски, индуктивно-емпиријско-позитивистички, интерпретативни приступ, критичка теорија, дијалектички приступ, епистемолошки холизам
8. недеља
предавање - Карактеристике научног сазнавања у педагогији.
9. недеља
предавање - Чињенице – хипотезе – научни закони – научне теорије.
10. недеља
предавање - Могућности утврђивања закона и законитости у области васпитања.
11. недеља
предавање - Научно објашњење и разумевање.