Курс: Евалуација рада наставника (мас.) 2021
Предавачи

др Милан Станчић, ванредни професор

изборни курс
Број бодова: 7.00
Садржај курса: Теоријска настава: Место евалуације рада наставника у систему евалуације у образовању (у спољашњем вредновању и самовредновању рада установе). Сврха и функције евалуације рада наставника. Основни приступи квалитету рада наставника и њима одговарајући поступци евалуације. Законска регулатива у Србији која се односи на евалуацију рада наставника. Наставничке перспективе о евалуацији. Самоевалуација у раду наставника и улога педагога у овом процесу. Наставничка истраживања и професионални развој наставника. Приступи анализи квалитета часа као једног од начина евалуације рада наставника. Улога документовања у евалуацији рада наставника (портфолио наставника). Значај повратне информације о раду.

Практична настава: Анализа законских докумената који се односе на евалуацију рада наставника; Анализа поступака и инструмената за евалуацију рада наставника.
Циљ изучавања курса: Оспособљавање студената да сараднички учествују у планирању и реализовању евалуације рада наставника и тумачењу података добијених евалуацијом.
App.preduslovi_za_polaganje: -
Облици наставе: предавање, дискусије и дебате, анализа литературе и инструмената, анализа видео материјала, планирање и реализација активности у пракси, праћење реализације активности и анализа искуства.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Пешић, М. М. (1991). Планирање, праћење и евалуација сопственог рада. у: Учитељ у пракси. Београд: Републички завод за унапређивање васпитања и образовања, стр. 227-245.
Радуловић, Л. (2016). Наставник као рефлексивни практичар, у: Слике о наставнику – између модерне и постмодерне. Београд: ИПА и Центар за образовање наставника, Филозофски факултет, стр. 88-99.
Станчић, М. (2011). Основни приступи квалитету рада наставника и њихове одлике. У: Квалитет у образовању. Београд: ИПА, Филозофски факултет, стр. 203-220.
Станчић, М. (2014). Начини евалуације и грађење значења квалитета рада наставника (докторска дисертација). Београд: Филозофски факултет, стр. 11-52.
Станчић, М. (2015). Наставничке рефлексије о евалуацији сопственог рада. Настава и васпитање, 64(4), стр.697-713.
Станчић, М. (2016). Анализа наратива као алат за рефлексију наставника о квалитету сопственог рада. У: Развој истраживачке праксе у школи. Београд: Институт за педагошка истраживања, стр. 101-120
Хебиб, Е. (1995). Вредновање рада наставника - једна компонента система евалуације васпитно-образовног процеса, Настава и васпитање, 44(1-2), стр. 83-95.
Хебиб, Е. (1996). Улога педагога у вредновању рада наставника. Београд: ИПА, Филозофски факултет (стр. 32-60).