Курс: Праћење и оцењивање у настави (осн.) 2021
Предавачи

др Милан Станчић, ванредни професор

обавезни курс
Број бодова: 5.00
Садржај курса: 1. Основни појмови и релације у домену праћења и оцењивања у настави: Основни докимолошки појмови; Наслеђа из историје праћења и оцењивања у настави; Педагошки дискурси о оцењивању; Функције и врсте оцењивања у настави; Однос планирања, програмирања и оцењивања.
2. Планирање праћења и оцењивања у настави: Однос учења и праћења и оцењивања у настави – конструктивно усаглашавање; Типичне грешке у оцењивању; Фазе у планирању праћења и оцењивања у настави; Критеријуми оцењивања – значај и приступи њиховом дефинисању; Повратна информација о учењу – функције и принципи.
3. Различите парадигме и праксе оцењивања: Три парадигме и типичне праксе оцењивања; Тестови знања – врсте и функције; Рубрике за оцењивање; Евалуативне активности у настави; Ученичка самоевалуација у настави; Портфолио - појам, функције, врсте; Развој праксе оцењивања и улога педагога у овом процесу.

Практична настава: Креирање рубрике за оцењивање. Вршњачко оцењивање и давање писане повратне информације.
Циљ изучавања курса: Развијање знања о улози, начинима и проблемима праћења и оцењивања у настави и оспособљавање студената да буду стручна подршка наставницима у планирању и развијању праксе праћења и оцењивања у настави.
App.preduslovi_za_polaganje: Положени испити из предмета Општа дидактика и Дидактички правци и модели наставе
Облици наставе: Предавања, дискусије, дебате, решавање проблема, симулације и студије случаја
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Армстронг, Т. (2008). Најбоље школе. Загреб: Едуца. (стр. 15-79)
Визек Видовић, В. и Влаховић-Штетић В. (2003). Активно учење и критичко мишљење у високошколској настави – приручник за наставнике – 4. део: Планирање, праћење и оцењивање. Загреб.(стр. 21-39)
Митровић, М. (2014). Промена парадигме оцењивања у настави као елемент стратегије унапређивања квалитета образовања. Настава и васпитање, 64(2), 175–188.
Митровић, М. (2017). Реформски потенцијал оцењивања у настави. Београд: Институт за педагогију и андрагогију, Филозофски факултет. (стр. 109-130)
Станчић, М. (2020). Лица и наличја праведности у оцењивању. Београд: Институт за педагогију и андрагогију. Филозофски факултет. (стр. 33-96)
Хавелка, Н. (2000). Ученик и наставник у образовном процесу. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства. (стр.163-180)
Хавелка, Н., Хебиб, Е. и Бауцал, А. (2003). Оцењивање за развој ученика – приручник за наставнике. Београд: Министарство просвете и спорта РС. (стр. 11-16, 23-29, 31-39, 51-61)