Курс: Професионалне вештине - општи курс У оквиру предмета: Професионалне вештине Предавачи др Драгана Павловић-Бренеселовић, редовни професор у пензији изборни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Ово је примењени и интердисциплинарни курс. Комбинује претежно комуниколошку и педагошку перспективу и организован је око две теме:професионална комуникација у педагошком раду и
партнерски односи у педагошком раду.
• Комуникација у педагошком раду
Принципи комуникације
Функције комуникације
Комуникационе вештине (вештине изражавања,активно слушање,комуникациона сензибилност)
Облици комуникације (планирање и реализација)
писана комуникација
непосредна комуникација
јавни наступ (презентације)
• Партнерски односи у педагошком раду
Природа и карактеристике партнерских односа
Успостављање и реализација партнерства у радном окружењу (тимски рад)
Успостављање партнерства са локалном заједницом
Успостављање и реализација партнерства у васпитном процесу
Циљ изучавања курса: • Развијање професионалног приступа у успостављању и реализацији односа у различитим подручјима и са различитим актерима у педагошком раду
• Развијање професионалне самоодговорности
• Упознавање са облицима комуникације у педагошком раду и оспособљавање за њихово професионално планирање и квалитетну реализацију
• Развијање комуникационих капацитета и вештина
• Разумевање природе партнерског односа и значаја његовог успостављања у различитим подручјима и нивоима педагошког рада
• Упознавање са начинима успостављања партнерства и оспособљавање за реализацију партнерских односа
• Развијање капацитета за тимски рад
App.preduslovi_za_polaganje: Курс може похађати до 30 студента педагогије који су уписали четврти семестар. Облици наставе:
Курс се реализује у блоку од 3 часа у једном семестру (четвртом), укупан фонд 45 часова.
Број бодова: 4
Курс се одвија кроз интерактивну наставу и практични рад студената.
Обавезе студената: • активно учешће у реализацији наставе
• планирање и реализација различитих облика комуникације
• семинарски рад
• групна израда програма успостављања парнерства у конкретној локалној заједници (снимање на терену, конципирање стратегије и развијање плана акције) и јавна презентација програма
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata: Праћење активности студената током реализације наставе (активности на часу, теренски задаци, обрада литературе, планирање и реализација различитих облика комуникације, презентације) кроз самоевалуацију, евалуацију групе и евалуацију од стране наставника.
Завршну оцену чине:
• оцена активности током наставе на основу самоевалуације, групне и наставничке евалуације по следећим параметрима: активност на часу, домаћи задаци, тимски допринос(30%),
• оцена семинарског рада (30%)
• оцена програма сарадње са локалном заједницом(40%) укупне оцене
План курса: 1. недеља - - Уводни час Упознавање са програмом курса. Упознавање са правима и обавезама студената и начином оцењивања.Формирање група. Упознавање са очекивањима студената у вези садржаја и начина рада на курсу. 2. недеља предавање - Основни комуниколошки појмови Појам комуникације. Основни комуниколошки појмови. Порука и нивои разумевања. Врсте комуникације. Принципи професионалног комуницирања. 3. недеља вежбе - Основне вештине вербалног комуницирања Вештина изражавања. Вештина слушања. Вештина перципирања. Вођење пословног разговора. 4. недеља вежбе - Писана комуникација у педагошком раду Функције и облици писаног комуницирања. Врсте тексова. Општа стратегија писаног комуницирања. 5. недеља вежбе - Вештине писаног комуницирања Обраћање подразумеваној публици. Организовање и контрола информација. Поштовање конвенција за поједине облике писаног комуницирања. 6. недеља предавање - Појам партнерства Појам партнерског односа. Карактеристике партнерских односа.Услови успостављања и начини реализације партнерства. 7. недеља вежбе - Тимски рад Појам тима.Улоге у тиму.Развијање тима. Проблеми у тиму и начини разрешавања. 8. недеља вежбе - Јавни наступ Критеријуми успешне презентације.Припрема за јавни наступ. Визуелна презентација. 9. недеља предавање - Партнерство са локалном заједницом Појам локалне зајднице. Ресурси локалне заједнице. Подупирачи у ЛЗ.Подручја деловања у ЛЗ. 10. недеља вежбе - Партнерство са локалном заједницом Развијање стратегије партнерства са локалном заједницом 11. недеља пројекат - Израда пројекта 12. недеља пројекат - Презентација Презентација пројекта 13. недеља пројекат - Презентација пројекта 14. недеља - - Евалуација Евалуација курса. Самоевалуација, групна и наставничка евалуација.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Братанић, М. (1990), Микропедагогија : Интеракцијско-комуникацијски аспект одгоја, Школска књига, Загреб, стр. 75-105. Ли, Е., Мејнард, М. (2002), Савршена презентација, Службени гласник : Институт за економику и финансије, Београд. Мандић, Т. (2003), Комуникологија: Психологија комуникације, Клио, Београд, стр. 18-57, 143-158, 282-295. Молнар, И. (2003), Комуникацијске вештине, Жене на делу, Београд, стр. 5-25. Павловић-Бренеселовић, Д., Павловски, Т. (2000), Партнерски однос у васпитању, ИПА : ЦИП, Београд, стр. 3-17. Павловски, Т., Павловић-Бренеселовић,Д. (1999)Тимски рад у васпитној пракси, ИПА : ЦИП, Београд, стр. 15-31. Приручни материјали за вежбе. |