Курс: Методе истраживања у педагогији У оквиру предмета: Методе истраживања у педагогији Предавачи др Ивана Јеремић (дев. Луковић), доцент изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Теоријска настава
Појам истраживачких метода. Карактеристике различитих метода: дескриптивна метода, каузална метода, систематско неекспериментално проучавање педагошких појава, еx-post-facto метода, експеримент у педагогији, метода теоријске анализе и историјска метода. Предности, ограничења и могућности примене различитих метода у педагошким истраживањима. Критеријуми за избор истраживачке методе у педагошком истраживању.
Практична настава
Анализа педагошких истраживања реализованих применом различитих истраживачких метода. Вежбање у примени критеријума за избор истраживачке методе у конкретном педагошком истраживању. Израда пројекта истраживања за који студенти самостално бирају тему, истраживачку методу и аргументују њен избор.
Циљ изучавања курса: Упознавање студената са карактеристикама различитих метода у педагошким истраживањима; разматрање могућности и домета њихове примене; оспособљавање студената за правилан избор истраживачке методе намењене испитивању конкретног педагошког проблема. App.preduslovi_za_polaganje: - Облици наставе:
Предавање са дискусијом, рад у групи, реализација истраживачких задатака, индивидуалне и групне консултације.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Cohen, L., Manion, L. i K. Morrison (2004): Metode istraživanja u obrazovanju. Zagreb: Naklada Slap.
Банђур, В. и Н. Поткоњак (1999): Методологија педагогије. Београд: Савез педагошких друштава Југославије. Коцић, Љ. (1981): Педагошки експеримент. Београд: Просвета. Мужић, В. (1986): Методологија педагошког истраживања. Сарајево: Завод за издавање уџбеника. Хавелка, Н., Кузмановић, Б. и Д. Попадић (1998): Методе и технике социјалнопсихолошких истраживања. Београд: Центар за примењену психологију Друштва за психологију Србије. |