Курс: Увод у педагошку психологију (осн.) У оквиру предмета: Увод у педагошку психологију Предавачи др Јелена Врањешевић, редовни професор обавезни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Теоријска
Детињство у савременом друштву: слика о детету и њене импликације за образовно-васпитни рад; Права детета и образовање – партиципација деце у образовно-васпитном процесу; Учење и развој: педагошке импликације развојно-психолошких теорија; Tеорије учења (бихејвиористичке, когнитивистичке и социјалне теорије учења) и њихове образовно-васпитне импликације; Развојно – формативни ефекти школског учења на интелектуални и општи когнтивни развој ученика; Индивидулне разлике у когнитивним особинама: интелигенција, когнитивни стилови, креативност; Мотивација: теорије мотивације, различите врсте мотивације и њихово развијање у образовно-васпитном раду; Метакогниција и метакурикулум: недостаци школског знања, учење и разумевање
Практична
Улога социјалне интеракције (социо-когнитивни конфликт, колаборативно учење, асиметрична интеракција) у процесу учења и когнитивног развоја; Учење и подучавање: показатељи делотворности подучавања; Mетоде поучавања; Aлтернативни приступи у подучавању Циљ изучавања курса: Разумевање улоге психолошких сазнања у васпитно образовном процесу; Разумевање процеса учења и подучавања као процеса активне (ко)конструкције знања; Разумевање контекста у којем се учење и подучавање одвијају App.preduslovi_za_polaganje: / Облици наставе:
Фронтална настава ; Интерактивни облици рада, рад у групама; Извођење ad hoc истраживања на програмске теме; Психолошка анализа и интерпретациjи прикупљених података План курса: 1. недеља предавање - Увод у педагошку психологију - предмет проучавања педагошке психологије 2. недеља предавање - Детињство данас: слика о детету и њене импликације за образовно-васпитни рад 3. недеља предавање - Права детета и образовање – партиципација деце у образовно-васпитном процесу 4. недеља предавање - Учење и развој: педагошке импликације развојно-психолошких теорија 5. недеља предавање - Tеорије учења (бихејвиористичке, когнитивистичке и социјалне теорије учења) 6. недеља предавање - Теорије учења и њихове образовно-васпитне импликације 7. недеља предавање - Развојно – формативни ефекти школског учења на когнтивни развој 8. недеља предавање - Индивидулне разлике у когнитивним особинама: интелигенција и когнитивни стилови 9. недеља предавање - Индивидулне разлике у когнитивним особинама: креативност 10. недеља предавање - Теорије мотивације 11. недеља предавање - Различите врсте мотивације и њихово развијање у образовно-васпитном раду 12. недеља предавање - Метакогниција и метакурикулум: недостаци школског знања, учење и разумевање 13. недеља предавање - Учење и подучавање: показатељи делотворности подучавања; Mетоде поучавања; 14. недеља предавање - Aлтернативни приступи у подучавању. 15. недеља предавање - Евалуација курса, припрема за завршни испит
Литература и извори података: Општа обавезна Литература 1. Визек Видовић, В., Ријавец, М., Влаховић-Штетић, В. и Миљковић, Д. (2014). Психологија образовања. Београд: Клет. 2. Перкинс, Д. (1992). Паметне школе – од тренирања памћења до образованих умова. NY: The Free press. 3. Врањешевић, Ј. (2012). Развојне компетенције и партиципација деце: од стварног ка могућем. Београд: Учитељски факултет 4. Вулфолк, А., Хјуз, М. и Волкап, В. (2014). Психологија у образовању I и II. Београд: Клио. |