Курс: Педагошка психологија (осн.) У оквиру предмета: Педагошка психологија Предавачи др Јелена Врањешевић, редовни професор обавезни курс Број бодова: 5.00 Садржај курса: Теоријска настава
Управљање процесом образовно-васпитног рада: Планирање и евалуација наставног процеса; Управљање разредом/групом и дисциплина; Креирање сигурне и подстицајне средине за учење;
Инклузивно образовање: Стереотипи и предрасуде у образовном контексту као препрека за инклузију; Механизми који одржавају/подржавају неједнакост у образовању; Основе инклузивног образовања; Креирање контекста за социјалну инклузију
Компетенције одраслих у образовно-васпитном процесу: комуникацијске компетенције, вештине конструктивног решавања сукоба (медијација и преговарање), сарадња са породицом и локалном заједницом
Практична настава
Препознавање доминантних стереотипа у образовном контексту и њихова деконструкција; Препознавање баријера за инклузију и истраживање начина њиховог превазилажења; Вежбање вештина конструктивне комуникације у образовном контексту (ја поруке, активно слушање, вештине медијације)
Циљ изучавања курса: Разумевање контекста у којем се учење и подучавање одвијају; Разумевање основних принципа социјалне инклузије и образовања заснованог на уважавању различитости, као и кључних компетенција у процесу креирања инклузивног контекста. App.preduslovi_za_polaganje: ---- Облици наставе:
Фронтална настава ; Интерактивни облици рада, рад у групама; Извођење ad hoc истраживања на програмске теме; Психолошка анализа и интерпретациjи прикупљених података План курса: 1. недеља предавање - Увод у педагошку психологију - преглед садржаја курса 2. недеља предавање - Управљање процесом образовно-васпитног рада: планирање наставног процеса 3. недеља предавање - Управљање процесом образовно-васпитног рада: Евалуација наставног процеса 4. недеља предавање - Управљање разредом/групом и дисциплина 5. недеља предавање - Основе инклузивног образовања - социјална инклузија 6. недеља предавање - Стереотипи и предрасуде у образовном контексту као препрека за инклузију 7. недеља предавање - Механизми који одржавају/подржавају неједнакост у образовању 8. недеља предавање - Креирање контекста за социјалну инклузију 9. недеља предавање - Компетенције актера у образовно-васпитном процесу: комуникацијске компетенције 10. недеља предавање - Вештине конструктивног решавања сукоба (медијација и преговарање) 11. недеља предавање - Сарадња са породицом и локалном заједницом 12. недеља предавање - Евалуација курса и припрема за завршни испит
Литература и извори података: Општа обавезна Литература 1. Визек Видовић, В., Ријавец, М., Влаховић-Штетић, В. и Миљковић, Д. (2014). Психологија образовања. Београд: Клет. 2. Гордон, Т. (1998). Како бити успешан наставник. Београд: Креативни центар 3. Ковач-Церовић, Т., Попадић, Д. и Росандић, Р. (1995). Учионица добре воље. Београд: Група Мост (стр. 13-21; 37-48) 4. Вулфолк, А., Хјуз, М. и Волкап, В. (2015). Психологија у образовању III. Београд: Клио. 5. Stubbs, S. (2008): Inclusive education where there are few resources. The Atlas Alliance (преведено треће поглавље: Шта је заиста инклузивно образовање? Концепти и приступи) 6. Вујачић, М. (2006): Проблеми и перспективе деце са посебним потребама. Зборник Института за педагошка истраживања, 38/1, стр. 190 – 204 7. Стојић, Т. и сар. (2007). Водич за унапређење инклузивне образовне праксе. Београд: Фонд за отворено друштво (стр. 19 – 49) 8. Попадић, Д. (2009) Насиље у школама. Београд: Институт за психологију и УНИЦЕФ. |