Курс: Општа педагогија (осн.) У оквиру предмета: Општа педагогија Предавачи др Радован Антонијевић, редовни професор др Мирјана Сенић Ружић, доцент др Наташа Николић, ванредни професор др Александар Тадић, ванредни професор обавезни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Теоријска настава
Васпитање и личност. Развој целовите личности као циљ васпитања. Однос васпитања, учења и развоја. Теоријске основе сазнавања и васпитање. Суштина и задаци интелектуалног васпитања. Теорије о интелектуалном развоју и васпитању. Фазе у интелектуалном развоју и васпитање. Мотивација и интелектуално васпитање. Школски програми, интелектуални развој и васпитање. Основни проблеми и приступи у дефинисању појма "морално васпитање". Морални развој и морално васпитање. Морално васпитање - циљеви - норме - вредности. Социјалне и индивидуалне основе моралног васпитања. Методе и средства у моралном васпитању. Уметност и естетско васпитање. Савремене теорије естетског васпитања. Школски програми и естетско васпитање. Суштина и задаци физичког и здравственог васпитања. Методе и средства физичког васпитања. Физичко васпитање и школа.
Практична настава
Анализа циљева, садржаја, метода и средстава васпитања. Анализа школских програма са становишта развоја целовите личности. Циљ изучавања курса: Овладавање основним знањима о чиниоцима развоја и васпитања целовите личности. Разумевање суштине интелектуалног, моралног, естетског и физичког васпитања. Оспособљавање за критичку анализу различитих теоријских становишта о васпитању личности. App.preduslovi_za_polaganje: Положен испит из Увода у педагогију и Основа педагошке науке. Облици наставе:
Предавања, вежбе, семинари, дискусије, презентације радова.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Вишић, Д. (2004), Теорије и методика физичког васпитања, Београд: Факултет спорта и физичког васпитања. Гудјонс, Х. (1983), Педагогија - темељна знања, Загреб: Едука. Митровић, Д. (1969), Савремени проблеми естетског васпитања, Београд: ЗУНС Антонијевић, Р. (1992). Л.С. Виготски и следбеници о интелектуалном развоју и васпитању, Зборник 24 Института за педагошка истраживања (97-107). Београд: Просвета и Институт за педагошка истраживања. Антонијевић, Р. (2008). Интелектуално васпитање у проблемској настави, у Ш. Алибабић и А. Пејатовић (прир.): Образовање и учење претпоставке европских интеграција (23-34). Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета. Антонијевић, Р. (2011). Природа когнитивне препреке у процесу интелектуалног васпитања, Настава и васпитање, бр. 4, 565-583. Антонијевић, Р. (2013). Општа педагогија. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета. (Области васпитања, 169-248) Брунер, Џ. (1976), Процес образовања, Педагогија, Београд, бр. 2-3. (сепарат) Ђорђевић, Ј. (1974), Интелектуално васпитање, Београд: Просветни преглед. Ђорђевић, Ј. (2007), Савремени проблеми друштвено-моралног васпитања, Нови Сад: ПДВ. Коцић, Љ. (1975), Поимање личности у нашим уџбеницима педагогије, Настава и васпитање, Београд, бр.1, 133-148. Миочиновић, Љ. (1988), Когнитивни и афективни чиниоци у моралном развоју, Београд: ИПИ Мирић, Ј. (1990), Морал, морални развој и морално васпитање, Психологија, Београд, бр. 3-4, 111-121. |