Курс: Планирање у настави (осн.) У оквиру предмета: Планирање у настави Предавачи др Милан Станчић, ванредни професор др Владета Милин, доцент обавезни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Становишта о односу курикулума и наставе. Улога планирања у развоју курикулума и наставе. Различити курикулуми и начини планирања. Односи планирања, праћења, оцењивања и евалуације. Врсте, домени и нивои планирања. Стратегије и технике планирања. Ученици у планирању наставе. Планирање у различитим концепцијама и моделима наставе. Тематско, проблемско и интердисциплинарно планирање. Тематска јединица у дисциплинарној и тематски циклус у интердисциплинарној настави. Планирање усмерено на поједине квалитете наставе. Интерактивност и дијалогичност у настави и планирање. Мултимодалност у настави и планирање. Планирање усмерено на положај и активности ученика. Планирања различитих часова за различите циљеве. Блок час. Радионица. Методички нивои у планирању метода. Планирање у пројекту. Планирање у методу приче. Предметне концепције образовања и методички нивои планирања. Улоге педагога у планирању наставе.
Вежбе различитих планирања у настави са студентским анализама и оцењивањима планова.
Циљ изучавања курса: Разумевање улоге планирања у развоју курикулума и наставе; развијање знања о доменима, врстама, нивоима, стратегијама и техникама планирања; оспособљавање за планирање у настави на основу различитих циљева и ефеката наставе. App.preduslovi_za_polaganje: - Облици наставе:
Предавања са дискусијама, решавање проблема, креативна продукција идеја, вежбе планирања у малим групама, презентације и анализе студентских продуката План курса: 1. недеља предавање - Становишта о односу курикулума и наставе. 2. недеља предавање - Улога планирања у развоју курикулума и наставе. 3. недеља предавање - Модели курикулума и карактеристични начини планирања. 4. недеља предавање - Односи планирања, праћења, оцењивања и евалуације. 5. недеља предавање - Преглед: врсте, домени, нивои, стратегије и технике планирања. 6. недеља предавање - Планирање у различитим концепцијама и моделима наставе. 7. недеља вежбе - Тематска јединица у дисциплинарној и тематски циклус у интердисциплин. настави. 8. недеља предавање - Планирање усмерено на поједине квалитете наставе. 9. недеља вежбе - Интерактивност и дијалогичност у настави и планирање. 10. недеља вежбе - Мултимодалност у настави и планирање. 11. недеља предавање - Предметне концепције образовања и методички нивои планирања. 12. недеља вежбе - Методички нивои у планирању метода наставе. 13. недеља вежбе - Планирања различитих часова за различите циљеве. 14. недеља предавање - Резимирање курса: улога педагога у планирању наставе.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Gudjons, H., Teske, R., Winkel, R. (ur.)(1994), Didaktičke teorije, Educa, Zagreb, str. 15-56. Kiper, H., Mischke, W. (2008), Uvod u opću didaktiku, Educa, Zagreb, str. 37-54, 93-107. Meyer, H. (2002), Didaktika razredne kvake: Rasprave o didaktici, metodici i razvoju škole, Educa, Zagreb, str. 111-183. Vidović, V., Vlahović- Štetić, D. (2002), Planiranje, praćenje i ocenjivanje; u: Aktivno učenje i kritičko mišljenje u visokoškolskoj nastavi, Forum za slobodu odgoja, Zagreb, str. 11-33. Деспотовић, М. (2010), Развој курикулума у стручном образовању, Филозофски факултет, Универзитет у Београду, Београд, стр. 65-84. Митровић, М. (2011), О новим концептима метода у настави, Педагогија, 66, 1, стр. 168-172.
Пешић, М. (1991), Програмирање, праћење и истраживање праксе и евалуација; у: Учитељ у пракси, Републички завод за унапређивање васпитања и образовања, Београд, стр. 227-245. Радуловић, Л., Митровић, М. (2011), Зашто су наставне методе у нашим школама недовољно разноврсне, Настава и васпитање, 60, 3, стр. 367-377. Шефер, Ј. (2003), Приступи тематској настави, Зборник института за педагошка истраживања, бр. 35, стр. 79-93. Општа допунска Литература Palekćić, M. (2007), Od kurikuluma do obrazovnih standarda, u: Previšić, V. (ur.), Kurikulum, Školska knjiga, Zagreb, str. 39-105. Ђорђевић, Ј. (1997), Наставник и ученик у савременој школи, СПДЈ, Београд. Ђукић, М. (2003), Дидактичке иновације као изазов и избор, СПДВ, Нови Сад. |