Курс: Дидактичке теорије - импликације у настави (осн.) У оквиру предмета: Дидактичке теорије - импликације у настави Предавачи др Владета Милин, доцент изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Теоријска настава
Основни дидактички појмови и односи. Теоријске разлике у приступу и дефинисању темељних дидактичких проблема. Теорија инструкције (Џ. Брунер). Дидактика као теорија образовања у оквиру критичко конструктивне педагогије. Дидактика Волфганга Шулца као теорија поучавања. Дидактика као теорија курикулума (К. Мелер и др.). Дизајн процеса наставе према теорији Џ. Кемпа. Теорија Феликса вон Кубеа – кибернетички метод планирања и извођења наставе. Дидактика као теорија наставне комуникације. Теорија развијајуће наставе (Б.Елкоњин и В.Давидов). Концепције наставе и специфичности планирања са аспекта различитих дидактичких поставки. Основне особености различитих модела наставе и организације процеса сазнавања и учења. Разлике у интерпретацији и третману основних дидактичких појмова и односа. Могуће импликације различитих модела наставе на наставну праксу.
Практична настава
Израда симулационих модела наставе и провера различитих дидактичких концепција.
Циљ изучавања курса: Упознавање и разумевање основних идеја и теоријских поставки различитих дидактичких концепција и модела наставе, као и оспособљавање за њихову критичку анализу и вредновање. App.preduslovi_za_polaganje: Нема посебних услова. Облици наставе:
Метода предавања у комбинацији са интерактивним и проблемско истраживачким методама.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Gudjons, Teske, Winkel(1994): Didaktičke teorije, Educa, Zagreb. Kiper, H. Wolfgang, M. (2008): Uvod u opću didaktiku, Educa, Zagreb. Trehart,E.(2001): Metode poučavanja i učenja, Educa, Zagreb. Давидов, В.В. (1995): О схватањима развијајуће наставе, у Сазнавање у настави, Институт за педагошка истраживања, Београд. стр. 9–35. Дубљанин, С. (2010): Ученик у развијајућој настави, Настава и васпитање, 4, Педагошко друштво Србије, Београд. |