Курс: Квантитативна истраживања (докт.) У оквиру предмета: Квантитативна истраживања Предавачи др Наташа Матовић, редовни професор изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Теоријска настава
Позитивизам као основа квантитативних истраживања: карактеристике, развој. Врсте квантитативних истраживања и њихове карактеристике. Дескриптивна и каузална истраживања. Педагошки експеримент: карактеристике и модели. Квази-експериментална истраживања. Корелациона истраживања. Анкетна истраживања. Метаанализа. Пројектовање квантитативних истраживања. Критеријуми за оцењивање истраживачких пројеката. Врсте и нивои мерења у педагошким истраживањима. Хипотетички конструкт. Варијабле и индикатори. Начини узоковања. Технике и инструменти прикупљања података: врсте и особености. Конструкција и провера метријских карактеристика инструмената. Обрада података. Могућности и домети примене квантитативних истраживања у педагогији.
Практична настава
Израда пројекта за квантитативно истраживање. Конструкција инструмената. Избор и образложење узорка. Израда плана прикупљања и обраде података. Израда извештаја о истраживању и презентација добијених резултата.
Циљ изучавања курса: Разумевање онтолошко-епистемолошке основе квантитативних истраживања у педагогији, упознавање са њиховим карактеристикама, врстама и могућностима примене, као и оспособљавање за пројектовање и реализацију појединих врста квантитативних истраживања. App.preduslovi_za_polaganje: Нема посебних услова. Облици наставе:
Предавање, дискусија, индивидуални рад, истраживачки рад, менторски рад.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература − Kožuh, B. i J. Maksimović (2009): Prednosti i ograničenja metaanalize u pedagoškim istraživanjima, Nastava i vaspitanje, Vol. 58, br. 4, 603–616. − Kocić, LJ. (1981): Pedagoški eksperiment. Beograd: Prosveta. − Matović, N. (2007): Merenje u pedagoškim istraživanjima. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta. − Milas, G. (2005): Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Jastrebarsko: „Naklada Slap“. − Pejčić, B. (prir.) (1995): Metodologija empirijskog naučnog istraživanja. Beograd: Defektološki fakultet. − Ristić, Ž. (1983): Nacrti istraživanja i proveravanje hipoteza. Beograd: Prosveta. − Savićević, D. (1996): Metodologija istraživanja u vaspitanju i obrazovanju. Vranje: Učiteljski fakultet Univerziteta u Nišu. − Todorović, D. (2008): Metodologija psiholoških istraživanja. Beograd: Centar za primenjenu psihologiju. |