Курс: Индивидуалне и социјалне концепције васпитања (докт.) У оквиру предмета: Индивидуалне и социјалне концепције васпитања Предавачи др Биљана Бодрошки-Спариосу, ванредни професор др Александар Тадић, ванредни професор изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Теоријска настава: Теоријско-епистемолошке основе индивидуалне и социјалне концепције васпитања. Индивидуалне и социјалне концепције васпитања у противставу према традиционалној педагошкој теорији. Васпитање између педоцентризма и социоцентризма. Филозофске основе индивидуалних концепција васпитања - од просветитељства до егзистенцијализма. Филозофске основе социјалних концепција васпитања - од неокантовске до марксистичке традиције. Социјално-педагошка идеја државе. Прагматизам као покушај превладавања једностраности индивидуалних и социјалних концепција васпитања. Упоредни преглед схватања индивидуалне и социјалне педагогије о битним питањима васпитања.
Практична настава:
Дискусије о различитим питањима васпитања са становишта индивидуалних и социјалних концепција. Презентација семинарског рада или извештаја о обављеном истраживању - самостално или у тиму.
Циљ изучавања курса: Разумевање суштинских поставки и проблема индивидуалних и социјалних концепција васпитања; критичко сагледавање и преиспитивање њихових теоријско-методолошких основа; оспособљавање за самосталну истраживачку делатност у овој области. App.preduslovi_za_polaganje: - Облици наставе:
Предавања, студијски истраживачки рад, групни и индивидуални рад, дискусије, презентације радова, менторски рад.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Dill, J. S. (2007), Durkheim and Dewey and the challenge of contemporary moral education, Journal of Moral Education, Vol. 36. No. 2. (221-237). Hamalainen, J. (2003), The Concept of Social Pedagogy in the Field of Social Work, Journal of Social Work, 3, 1, 69-80. Jones, E. P. (2011), Marxism and Education, Renewing the Dialoge, Pedagogy and Culture, Palgrave Macmillan. Mascolo, F. M. (2009), Beyond student-centered pedagogy: Teaching and learning as guided participation, Pedagogy and the Human Science, 1, No. 1, (3-27). Morris, V. C. (1990), Existentialism in Education: What it Means, Illinois, Wavelan Press, Inc. Peters, R. S. (Ed.), (2010), John Dewey reconsidered, London, Henley and Boston: Routlege & Kegan Paul (23-35; 48-61; 65-77) Saltzman; J. (1988), Natorp on Social Education: A Paidea for all Ages. Paper delivered at the 20th Eorld Congree of Philosopy in Boston, USA. Dostupno online: www.bu.edu/wcp/Papers/Educ/EducSalt.htm Silcock, P. (2002), New Progresivism, Taylor & Francis. Walford, G. and Pickering, W. Ed. (2003), Durkheim and Modern Education, London and New York: Routlege (18-39; 65-80). Бодрошки Спариосу, Б. (2012), Филозофске основе стваралаштва, сарадње и иницијативе у педагошким теоријама, (69-91), у: Ј.Шефер и др.(ур.). Стваралаштво, иницијатива и сарадња. Део 1, Београд: ИПИ |