Курс: Професионалне вештине (осн.) У оквиру предмета: Професионалне вештине Предавачи др Драгана Павловић-Бренеселовић, редовни професор у пензији обавезни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Ово је примењени интердисциплинарни курс који се одвија кроз интерактивну наставу и практични рад студената. Комбинује комуниколошку и педагошку перспективу и организован је око две теме: Професионална комуникација у педагошком раду (Функције, принципи и облици комуникације; Основни концепти и вештине интерперсоналног комуницирања; Општа стратегија и вештине писаног комуницирања; Јавни наступ и презентација); Партнерски односи у педагошком раду (Природа и карактеристике партнерских односа; Педагог као партнер различитих актера у заједници праксе; Успостављање и реализација партнерства у професионалном окружењу:тимски рад).
Практична настава: истраживање на терену; писани извештаји; презентација; евалуација и самоевалуација
Циљ изучавања курса: Развијање професионалне самосвести и одговорности кроз разумевање природе и значаја успостављања партнерског односа у пракси педагошког деловања; јачање капацитета за планирање и реализовање различитих облика педагошке и академске комуникације App.preduslovi_za_polaganje: Нема посебних услова Облици наставе:
предавања са дискусијом, рад у групама, семинарска и практична вежбања, мини истраживања; презентације студената са дискусијом План курса: 1. недеља предавање - Професионална комуникација у педагошком раду: функције, принципи, облици. 2. недеља предавање - Основни концепти и вештине интерперсоналног комуницирања. 3. недеља вежбе - Слушање и поруке у комуникацији. 4. недеља предавање - Општа стратегија и вештине писаног комуницирања. 5. недеља вежбе - Облици писаног комуницирања. 6. недеља предавање - Партнерство у образовању 7. недеља вежбе - Партнерство наспрам компетиције - Узми што више 8. недеља вежбе - Карактеристике тимског рада 9. недеља вежбе - Вештине рада у тиму 10. недеља предавање - Од тима до заједнице праксе 11. недеља пројекат - Чему служи педагог 12. недеља предавање - Успешан јавни наступ и презентација 13. недеља семинар - Презентације студената са дискусијом и евалуацијом 14. недеља семинар - Презентације студената са дискусијом и евалуацијом
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Bratanić, M. (1990). Mikropedagogija : Interakcijsko-komunikacijski aspekt odgoja, Školska knjiga, Zagreb, str. 75-105 Li, E., Mejnard, M. (2002). Savršena prezentacija, Službeni glasnik : Institut za ekonomiku i finansije, Beograd Mandić, T. (2003). Komunikologija: Psihologija komunikacije, Klio, Beograd, str. 18-57, 143-158, 282-295 Pavlović-Breneselović, D (2010). Od tima do zajednice učenja, Pedagogija, 65, бр. 2, стр. 236-246. Pavlović-Breneselović, D (2010). Партнерство у образовању, Андрагошке студије, 2, стр. 123-139. Pavlović-Breneselović, D., Pavlovski, T. (2000). Partnerski odnos u vaspitanju, IPA : CIP, Beograd, str. 3-17 Pavlovski, T., Pavlović-Breneselović, D. (1999). Timski rad u vaspitnoj praksi, IPA : CIP, Beograd, str. 15-31 Митровић, М. (2008). Неке карактеристике говорног и писаног језика, Педагогија, 63, бр. 2, стр. 183-193 Шерман, Д. (2002). Савршени састанак. Службени гласник, Београд Општа допунска Литература Gordon, T. (1998). Kako biti uspešan nastavnik, Kreativni centar: Most, Beograd. Piz, A., Piz, B. (2005). Definitivni vodič kroz govor tela, Mono i Manana, Beograd. |