Курс: Интерактивне методе у настави (осн.) У оквиру предмета: Интерактивне методе у настави Предавачи др Лидија Р. Радуловић, ванредни професор др Милан Станчић, ванредни професор изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Примењен курс који се одвија кроз интерактивну наставу у оквиру следећих тема: Зашто интерактивна настава? (Чему образовање данас; Педагошки одговори на различитости; Како људи уче). Шта је интерактивна настава? (Компоненте: планирање, реализација, праћење и подршка; Типови активности; Предности и ограничења); Како до интерактивне наставе? (Стратегије, методе и технике; Кооперативно учење; Изазови у планирању и реализацији интерактивне наставе). Наставник у интерактивној настави.
Искуствено учење кроз учешће у интерактивној настави и анализу сопственог искуства; Организовање наставних активности уз употребу интерактивних и кооперативних наставних метода и техника; Планирање сегмента наставе (наставног часа или кратке обуке) уз коришћење интерактивних наставних метода и кооперативног учења; Реализација наставног часа или кратке обуке на различитим садржајима и са различитим циљним групама и евалуација и самоевалуација реализованих активности.
Циљ изучавања курса: Разумевање основних идеја и теоријских полазишта интерактивне наставе; оспособљавање за планирање и реализацију интерактивне наставе и обука App.preduslovi_za_polaganje: нема посебних услова Облици наставе:
мини-предавања, презентације, групно решавање задатака, игре улога и симулације, израда и реализација плана активности.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Jensen,E., Super-nastava, Educa, Zagreb, 2003 (одабрана поглавља) Kyriacou, Temeljna nastavna umijećа, Educa, Zagreb, 2001 (одабрана поглавља) Брофи,Џ., Настава, Педагошко друштво Србије, 2004 (одабрана поглавља) Павловић Бренеселовић, Д. и Стокић, Л. Приручни материјал за интерактивну наставу Павловић-Бренеселовић, Д., Павловски,Т., Интерактивна обука, ИПА, Београд, 2000 Роедерс, П., Интерактивна настава, ИПА, Београд, 2003 (одабрана поглавља) |