Курс: Развијање и евалуација програма (осн.) У оквиру предмета: Развијање и евалуација програма Предавачи др Живка Крњаја, редовни професор др Лидија Мишкељин, ванредни професор др Невена Митранић Маринковић , доцент изборни курс Број бодова: 5.00 Садржај курса: Теоријска настава Основни појмови и приступи: програм и курикулум; Идеологије образовних програма: димензије идеологије образовног програма; Структура и елементи образовног програма;
Врсте и функције образовних програма; Стандардизација и/или контекстуализација образовних програма; Приступи програмирању и организацији васпитно-образовне праксе: програм као нацрт наспрам процеса развијања курикулума; дисциплинарни и интегрисани курикулум.
Евалуација образовних програма: функција и врсте евалуације програма. Приступи и стратегије израде програма: образовне реформе и промена курикулума.
Кораци у изради образовног програма: од полазишта до евалуације. Функција полазишта и циљева у програму и њихова конкретизација.
Практична настава анализе програма; израда образовног програма; израда нацрта веалуације
Циљ изучавања курса: Разумевање различитих приступа у развијању и евалуацији образовних програма; Овладавање методологијом евалуације образовних програма; Оспособљавање за израду различитих врста образовних програма App.preduslovi_za_polaganje: нема посебних услова Облици наставе:
предавања са дискусијом, радионице, семинарска и практична вежбања, мини истраживања и извештаји студената
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Apple, M. (2012). Ideologija i kurikulum.Beograd: Fabrika knjiga, str.95-126 Брунер, Џ. (2000). Култура образовања, Едуkа, Загреб, стр. 57-95 Кинг, Н. (1984). Реконтекстуализација курикулума, стр. 4 (интерни превод) Крњаја, Ж (2013). Развијање образовних програма: где су педагози, Зборник радова Педагог између теорије и праксе, стр. 85-92. Крњаја, Ж. (2011). Схватање развоја као оријентација предшколског курикулума, Педагогија, год. 66. бр. 4, стр. 541-551 Крњаја, Ж. Идеологије образовних програма (интерни материјал) Марјановић, А. (1987). Тематско програмирање: извори, концептуализација, педагошка разрада и примена.Ефекти. Предшколско дете 1-4. стр. 39-55. Павишић, В. (ур) (2007. Курикулум, Загреб: Школска књига, стр. 15-20; 103-134. Пешић, М. (1987). Вредновање предшколских васпитних програма, Београд: ЗУНС, стр. 163-180. Општа допунска Литература Gevirc, Š., Krib, A. (2012). Razumevanje obrazovanja. Sociološka perspektiva. Beograd: Fabrika knjiga, str,186-221 |