Курс: Психологија даровитости (осн.) У оквиру предмета: Психологија даровитости Предавачи др Ана Алтарас Димитријевић, редовни професор др Зорана Јолић Марјановић, ванредни професор изборни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса:
A.KONCEPCIJE I FENOMEN DAROVITOSTI
Koncepcije darovitosti
Istraživanja darovitosti: problemi i metodološka rešenja
Biološke i sredinske osnove, razvoj i ishodi darovitosti
Socio-emocionalni razvoj i ličnost darovitih osoba
Posebni tipovi darovitosti i razlike među darovitom decom
B.PRAKTIČNA PITANJA U PSIHOLOGIJI DAROVITOSTI
Identifikacija darovitosti
Vaspitavanje darovite dece
Školovanje i obrazovanje darovitih: sporna pitanja, načelna rešenja, specifični problemi u školovanju darovitih učenika i načini njihovog prevazilaženja Циљ изучавања курса: Student treba da ovlada osnovnim pojmovima i formalizovanom terminologijom iz oblasti psihologije darovitosti; upozna teorijska tumačenja i empirijske nalaze o fenomenu darovitosti i razume njihove praktične implikacije. App.preduslovi_za_polaganje: Увод у психологију образовања, Психологија интелигенције Облици наставе:
Predavanja. Ukupno 26 časova u semestru.
Vežbe. Ukupno 26 časova u semestru.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Maksić, S. B. (1998). Darovito dete u školi. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja. Radoš, K. (1996). Psihologija muzike. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. Sternberg, R. J. & Davidson, J. E. (ur.) (2005). Conceptions of giftedness (drugo izdanje). Cambridge University Press. Sternberg, R. J. (ur.) (2004). Definitions and conceptions of giftedness. Thousand Oaks, California: Corwin Press & National Association for Gifted Children. Winner, E. (1996). Gifted children. Myths and realities. New York: Basic Books. |