Курс: Морални развој и морално васпитање (мастер) У оквиру предмета: Морални развој и морално васпитање Предавачи др Биљана Бодрошки-Спариосу, ванредни професор др Радован Антонијевић, редовни професор др Александар Тадић, ванредни професор изборни курс Број бодова: 7.00 Садржај курса: Теоријска настава
Морални развој као део целовитог развоја и васпитања личности. Теоријско-методолошки проблеми и приступи у истраживању моралног развоја и васпитања. Социјалне и моралне вредности. Проблем универзализације. Морална хетерономија и морална аутономија. Циљеви моралног васпитања. Фазе моралног развоја. Место и улога васпитних чинилаца (породице, вршњачке групе,школе) у моралном развоју. Садржаји , принципи и методе моралног васпитања. Модели моралног васпитања. Морално васпитање у програму васпитно-образовног рада школе. Начела израде програма моралног васпитања.
Практична настава
Компаративна анализа теоријских полазишта у изучавању моралног развоја и васпитања. Методологија истраживања у моралном васпитању. Анализа инструмената за истраживање моралног развоја и васпитања. Проучавање школских програма са становишта моралног развоја и васпитања. Израда нацрта програма моралног васпитања.
Циљ изучавања курса: Разумевање и критичко испитивање различитих теоријских полазишта о моралном развоју и васпитању. Оспособљавање за сагледавање моралог развоја и васпитања личности у социјалном контексту. App.preduslovi_za_polaganje: / Облици наставе:
Предавања, вежбе, семинари, презентација пројеката.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Вилсон, Џ. (1976): Први кораци у моралном васпитању, Зборник 9 Института за педагошка истраживања (Београд), бр. 9, 87-99. Ђорђевић, Ј. (1977): Различити методолошки приступи у проучавању проблема моралног васпитања. Београд: Просвета и Институт за педагошка истраживања. Миочиновић, Љ. (1992): Развој појмова друштвених правила и конвенција, Зборник 24 Института за педагошка истраживања (Београд), бр. 24, стр.11-23. Миочиновић, Љ. (2004): Морални развој и морално васпитање. Београд: Институт за педагошка истраживања. Мирић, Ј. (2001): Развој моралног мишљења. Београд: Институт за психологију Филозофског факултета. Попов, Ж.( 1996): Циљ моралног васпитања, његово схватање и могућност реализације у основној школи, Настава и васпитање (Београд), бр.4-5, стр. 693-718. Поповић, Б. (1977): Моралне вредности деце и младих и њихов развој. Београд: Просвета. Поповић, Б. (1978): Морални развој и морално васпитање. Београд: Институт за педагошка истраживања. Тешић, В. (1996) Схватање Георга Кершенштајнера о моралној аутономији личности, Настава и васпитање (Београд), бр. 2, стр. 763-779. |