Курс: Увод у педагошку психологију (осн.) У оквиру предмета: Увод у педагошку психологију Предавачи др Јелена Врањешевић, редовни професор обавезни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Теоријска настава:
Предмет,проблеми и методе педагошке психологије;Способност за учење и процеси учења;Видови когнитивне готовости;Васпитљивост способности;Методе учења;Мотивација и успех у учењу;Теорије и модели инструкције;(Не)успешан наставник;
Практична настава:
Компаративна анализа базичних појмова у контексту различитих школа и праваца психологије; Квантитативни и квалитативни приказ учинка и успешности учења;Разредне активности које подстичу персоналне факторе готовости за школско учење;Израчунавање и примена количника интелигенције(IQ),количника образовања(EQ)и количника постигнућа(AQ); Циљ изучавања курса: Критичко овладавање основним појмовима и формализованом терминологијом из главних области педагошке психологије; Усвајање теоријских тумачења процеса учења и поучавања и њихово организовање у персонализован појмовни систем. App.preduslovi_za_polaganje: Испуњени услови предвиђени Статутом факултета Облици наставе:
Предавања,дискусија типа encounter-група,примена психолошких инструмената намењених мерењу способности и црта личности ученика
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Boekaerts, M. (1997), Samoregulisano učenje na spoju kognicije i motivacije, Psihologija u svetu, Vol.II, Nr.1, str.44-58. Вулфок, A. (2008), Едукацијска психологија, СЛАП, Јастребарско. Вучић, Л. (1996), Педагошка психологија, ДПС, Београд. Гргин Т.(2004), Едукацијска психологија, СЛАП, Јастребарско. Квашчев, Р. (1977), Примена теорија учења на област наставе и васпитања, Филозофски факултет, Београд. Стернберг, Р.Ј. (2005), Когнитивна психологија, СЛАП, Јастребарско. |