Курс: Приступи у образовању наставника (докт.) У оквиру предмета: Приступи у образовању наставника Предавачи др Лидија Р. Радуловић, ванредни професор др Наташа Вујисић-Живковић, редовни професор изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Различити приступи и актуелна трагања у теорији и пракси иницијалног образовања и професионалног развоја наставника (образовање академског типа, обука као стицање вештина, еклектичко повезивање теоријског образовања и практичне обуке, образовање за истраживачку и рефлексивну праксу), као и њихове епистемолошке основе, представљају се кроз уочавање, критичко преиспитивање и истраживање проблема који их дефинишу, а односе се на: 1. начин разумевања циљева образовања наставника (одлике и улоге наставника; врсте знања потребне наставнику: знања о, вештине, компетенције; васпитни концепт наставника, професионални идентитет); 2. избор стратегија, принципа, садржаја и метода образовања наставника (однос предметно-академског и педагошко-психолошког, теоријског и практичног, искуственог и истраживачког образовања наставника).
Практична настава: Планирање и реализација истраживања проблема у образовању наставника, презентација резултата и предлоге за промену праксе.
Циљ изучавања курса: Разумевање педагошко-епистемолошких основа актуелних приступа професионалном образовању наставника и оспособљавање за самостално уочавање и истраживање проблема образовања и професионалног развоја наставника. App.preduslovi_za_polaganje: / Облици наставе:
Kритичко читање и анализа литературе, вођена дискусија, планирање, израда и презентација истраживачког рада. План курса: 1. недеља предавање - Уводни час Упознавање са програмом, литературом, предиспитним, испитним обавезама и начином рада. 2. недеља предавање - Истраживање професионалног индетитета наставника. Упознавање са концептом професионални идентитет наставника.
2. недеља вежбе - Упознавање са истраживачким задатком. Упознавање са истраживачким задатком: Упоредна анализа професионалног идентитеа наставника и учитеља. 3. недеља предавање - Реализација истраживачког задатка. Реализација истраживачког задатка: Упоредна анализа професионалног идентитеа наставника и учитеља. 3. недеља вежбе - Реализација истраживачког задатка. Реализација истраживачког задатка: Упоредна анализа професионалног идентитеа наставника и учитеља.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Buchberger, F., Campos, B. P., Kallos, D., Stephenson, J.: Зелена књига о образовању наставника у Европи, Београд, 2000. Korthagen, F.A.J.: Linking practice and Theory, London, 2001. Schön, D., Educating the Reflective Practitioner, San Francisco, 1987 Smyth, J., ed., Critical Discourses on Teacher Development, London, 1995 Zeichner, K., Liston, D.: Reflective Teaching, New Jersey, 1996. Вујисић-Живковић, Н: Педагошко образовање наставника, Београд, 2005. Елиот, Џ.: Професионално образовање наставника и развијање компетенција, Педагогија, Београд, 4/2006 Радуловић, Л.: Истраживање и развијање образовања наставника за рефлексивну праксу, ПЕДАГОГИЈА, Београд, 4/2007 Рајовић, В., Радуловић, Л.: Идеје за нови приступ образовању наставника, Настава и васпитање, Београд, 4/2000. |