Курс: Развијање отвореног курикулума у дечјем вртићу (мастер) У оквиру предмета: Развијање отвореног курикулума у дечјем вртићу Предавачи др Живка Крњаја, редовни професор изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Отворени курикулум као исход трансформације васпитно-образовне праксе. Учење и подучавање као ко-конструкција знања и идентитета. Дечји вртић као организација која учи.
Развијање курикулума путем акционог истраживања: реконструкција васпитно-образовне праксе, њеног разумевања и услова у којима се ствара и мења. Приказ и анализа примера истраживања. Полазишта у развијању курикулума: анализа текста (програма) и анализа васпитне праксе: "слика" детета и његов положај у васпитном процесу и улога васпитача. Преиспитивање структуре и културе установе: деконструкција имплицитних педагогија васпитача и скривеног курикулума установе. Уношење промена и праћење њихових ефеката. Грађење поља заједничких значења и вредности путем групне расправе, посматрања и евалуације/ рефлексије. Функције и начин вођења документације. Улога стручног сарадника у координисању акционог истраживања
Практична настава:извођење почетних корака акционог истраживања на терену, израда извештаја и групна анализа. Циљ изучавања курса: Оспособљавање студената за вођење процеса трансформације васпитно-образовне праксе/ развијање курикулума на нивоу вртића, путем колаборативног акционог истраживања. App.preduslovi_za_polaganje: положен предмет Системи и програми предшколског васпитања Облици наставе:
предавања и дискусија на основу литературе, семинарски радови, практична истраживања на терену са анализом писмених извештаја и видео снимака
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Elliott, J., 1993, What have we learned from action reseach in school-based evaluation, Action Reseach, vol.1, No.1 Hendrick, J., ed., 1997, First Steps Towards Teaching the Reggio Way, London, Prentice-Hall Int Miljak, A., 2005, Sukonstrukcija kurikuluma ranog odgoja, Pedagogijska istraživanja, br. 2 Pavlovski, T., 1998/2004, Prikaz jednog akcionog istraživanja: tematsko planiranje vaspitno-obrazovnog rada u vrtiću, u: Pešić i dr., Pedagogija u akciji, Beograd, IPA Pešić, M., 1998/2004, Samoevaluacija praktičara, u: Pešić i dr., Pedagogija u akciji, Beograd, IPA Rinaldi, C., 2001, Documentation and Assesment, u (grupa autora), Making Learning Visible, Reggio Emilia, Reggio Children, 78-115 Slunjski, E., 2006, Stvaranje predškolskog kurikuluma, Zagreb, Mali profesor (50-72) Мишкељин, Л., 2008, Дечји вртић као извор курикулума, Задужбина Андрејевић Пешић, М., 1989, Програмирање васпитно-образовног рада по областима: једно акционо истраживање, Предшколско дете, вол. 19, бр. 2. |