Курс: Квантитативна истраживања (докт.) У оквиру предмета: Квантитативна истраживања Предавачи др Наташа Матовић, редовни професор изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Логичко-епистемолошке основе квантитативних истраживања. Карактеристике сазнања у педагогији и квантитативна истраживања. Врсте квантитативних истраживања и њихове карактеристике. Дескриптивна и каузална истраживања. Педагошки експеримент. Извори сазнања и природа података у емпиријско-аналитичком приступу. Природа и врсте мерења у педагогији. Врсте и карактеристике индикатора. Операционална дефиниција и хипотетички конструкт у истраживању. Класификација и мерење у квантитативним истраживањима. Нивои мерења и мерне скале. Пројектовање квантитативних истраживања. Технике и инструменти у квантитативним истраживањима (врсте, особености, конструкција, провера метријских карактеристика). Врсте узорака у квантитативним истраживањима. Статистичка обрада података. Домети и ограничења примене квантитативних истраживања у педагогији. Циљ изучавања курса: Упознавање студeната са карактеристикама, могућностима, дометима и ограничењима квантитативних истраживања у педагогији и оспособљавање за њихову примену у истраживању у области васпитања и образовања. App.preduslovi_za_polaganje: / Облици наставе:
Предавања, студијски истраживачки рад, семинарски рад, анализе, саопштења, дискусије, менторски и истраживачки рад.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Halmi, A., Темељи квантитативне анализе у душтвеним знаностима, Загреб: Алинеа, 1999; Богдановић, М., Квантитативни приступ у социологији, Београд: Службени лист СФРЈ, 1981, стр. 133–155; Коцић, Љ. Педагошки експеримент, Београд: Просвета, 1981; Матовић, Н., Мерење у педагошким истраживањима, Београд: Институт за педагогију и андрагогију, Филозофски факултет, 2007; Пејчић, Б. (приредио) Методологија емпиријског научног истраживања, Београд: Универзитет у Београду, Дефектолошки факултет, 1995; Росић, В., Теоријско-методолошка утемељеност педагошких истраживања, Ријека: Филозофски факултет Свеучилишта у Ријеци, 2001; Савићевић, Д. Методологија истраживања у васпитању и образовању, Врање: Учитељски факултет Универзитета у Нишу, 1996; Фајгељ, С., Психометрија (Метод и теорија психолошког мерења), Београд: Центар за примењену психологију, 2003; |