Курс: Основи педагошке науке (осн.) У оквиру предмета: Основи педагошке науке Предавачи др Биљана Бодрошки-Спариосу, ванредни професор др Мирјана Сенић Ружић, доцент др Александар Тадић, ванредни професор обавезни курс Број бодова: 7.00 Садржај курса: Теоријска настава
Процес настанка, развоја и конституисања педагогије као науке. Различита схватања предмета педагошке науке. Педагогија као интегрална наука о васпитању. Различите концепције научног заснивања педагогије (нормативна, емпиријска, херменеутичка, системска). Методолошке оријентације у педагогији. Систем научних знања и педагошка терминологија. Педагошке "школе" и правци. Систем научних дисциплина у педагогији. Критеријуми класификације и систематизације педагошких дисциплина. Педагогија и друге друштвене науке (однос педагогије и филозофије, педагогије и социологије, педагогије и психологије, педагогије и антропологије).
Практична настава
Семинари, вежбе и дискусије о питањима односа педагошке теорије и праксе у различитим педагошким концепцијама, проблему вредносне неутралности у педагогији и односа педагогије и других наука.
Циљ изучавања курса: Упознавање студената са педагогијом као науком; сагледавање специфичности педагошког, интегралног проучавања васпитних феномена; припремање студената за изучавање и разумевање педагошких питања на каснијим годинама студија педагогије. App.preduslovi_za_polaganje: - Облици наставе:
Предавања, вежбе, семинари, дискусије, групни и индивидуални рад, презентације радова.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Брецинка, В. (1990), Наука о васпитању, Педагогија, бр. 2, 193-215, Београд. Диркем, Е. (1981), Васпитање и социологија, Београд: ЗУНС Кенинг, Е. (1985), Конструктивистичко схватање науке о васпитању, Педагогија, бр. 1, 134-141, Београд. Кенинг, Е., Зедлер, П. (2001), Теорије знаности о одгоју, Загреб: Едука. Коцић, Љ. (2004), Проблем дефинисања предмета педагогије и њеног разграничења од других наука, у: Југословенска педагогија друге половине ХХ века, Ужице, Учитељски факултет. Мијаларе, Г. (1989), Увод у едукацијске знаности, Загреб: Школске новине. Поткоњак, Н. (1997), Теоријско-методолошки проблеми педагогије, Београд: Просвета. Трнавац, Н., Ђорђевић, Ј. (2007), Педагогија, Београд: Научна књига-Комерц |