Курс: Понашање потрошача и маркетинг (осн.) У оквиру предмета: Понашање потрошача и маркетинг Предавачи др Ивана Петровић, ванредни професор изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Теоријска: Основни појмови управљања маркетингом, суштина концепције маркетинга, улога маркетинга у организацијама и друштву, стратешки маркетинг и менаџмент, планирање маркетинг-стратегије, маркетинг као мултидисциплинарно поље, пројекти у области маркетинга, интегритет и етичност психолога у маркетингу, специјалне теме.
Понашање потрошача - дефинисање области понашања потрошача, развој и проблеми, маркетиншки поглед на понашање потрошача, организације потрошача и маркетинг. Варијабле потрошачког понашања. Испитивање потрошача.
Психологија маркетиншке комуникације.
Практична настава: Пројекти у области маркетинга - Истраживања и анализе, планирање, презентација, реализација, праћење и евалуација пројеката у области маркетинга. Циљ изучавања курса: Темељно упознавање концепата, стручне терминологије, теорија и процедура у практичном раду у области психологије потрошача и маркетинга. Развијање вештина неопходних за почетак практичног рада у области маркетинга, комуникације и истраживања. App.preduslovi_za_polaganje: Основе психологије рада, Социјализација, Социјална перцепција Облици наставе:
Предавања, дискусије, вежбе, анализе случајева, менторски рад, израда, презентовање и одбрана пројеката. План курса: 1. недеља предавање - Увод у маркетинг Основни појмови управљања маркетингом, суштина концепције маркетинга, улога маркетинга у организацијама и друштву. 1. недеља вежбе - Увод у маркетинг Размена – кључни појам. Дискусија. 2. недеља предавање - Разумевање улоге маркетинга у друштву Стратешки маркетинг и менаџмент, мултидисциплинарна природа маркетинга, интегритет и етичност психолога у маркетингу.
2. недеља вежбе - Разумевање улоге маркетинга у друштву Етичност психолога у маркетингу – дискусија, анализа примера. 3. недеља предавање - Планирање маркетинг-стратегије Појам, важност, кораци.
3. недеља вежбе - Планирање маркетинг-стратегије Израда маркетинг-стратегије производа. Рад у малим групама. Презентација рада група. 4. недеља предавање - Посебне области маркетинга Маркетинг производа, маркетинг у услужним делатностима, интернационални маркетинг, глобални / локални маркетинг, социјални маркетинг, политички маркетинг.
Гост на часу – стручњак из праксе. 4. недеља вежбе - Социјални маркетинг Социјални маркетинг – анализа случаја, анализа реклама. 5. недеља предавање - Пројекти у области маркетинга Планирање пројекта из области социјалног маркетинга.
5. недеља вежбе - Планирање пројекта из области социјалног маркетинга Дефинисање проблема пројекта који ће студенти радити. Рад у малим групама. 6. недеља предавање - Понашање потрошача Дефинисање области понашања потрошача, развој и проблеми, маркетиншки поглед на понашање потрошача.
6. недеља вежбе - Понашање потрошача Улога психологије у понашању потрошача. Рад у групи, дискусија. Гост на часу – психолог из праксе.
7. недеља предавање - Чиниоци понашања потрошача Спољашњи чиниоци понашања потрошача - утицај културе, социјални утицаји. Ситуациони утицаји, утицај оглашавања и продајног особља.
7. недеља вежбе - Рад на пројекту Разрада пројекта по фазама. 8. недеља предавање - Интерни чиниоци понашања потрошача Мотивација, укљученост, ставови, процес одлучивања (прекуповне, куповне и послекуповне одлуке). 8. недеља вежбе - Интерни чиниоци понашања потрошача Испитивање потрошачког етноцентризма. Анализа домаћих истраживања.
Рад на пројекту.
9. недеља предавање - Процес одлучивања потрошача Ситуациони утицаји, одлучивање као решавање проблема, прикупљање информација, евалуација алтернатива, послекуповно понашање. Конзумеризам, регулација маркетиншких активности.
9. недеља вежбе - Конзумеризам и регулација маркетиншких активности Заштита права потрошача, организације потрошача и маркетинг, информисање потрошача. Дискусија. 10. недеља предавање - Психологија маркетиншке комуникације Комуникациони микс - дефиниција, развој, инструменти, постављање стратегије комуникације и интегрисане маркетиншке комуникације
10. недеља вежбе - Рад на пројекту Истраживање за потребе пројекта. 11. недеља предавање - Маркетиншка комуникација Оглашавање. Лична продаја, унапређење продаје, односи са јавношћу, креативност и маркетиншка комуникација. 11. недеља вежбе - Рад на пројекту Постављање стратегије. 12. недеља предавање - Управљање маркетиншким пројектима Презентација пројекта. Вођење пројекта. Евалуација пројекта. 12. недеља вежбе - Рад на пројекту Планирање интервенција. 13. недеља предавање - Закључно предавање Поглед уназад и унапред. Управљање каријером у области маркетинга. 13. недеља вежбе - Презентација пројеката Студенти излажу своје пројекте. Питања, дискусија.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Štajnberger, I, Petrović, I. (1991) Interni marketing - klima i kultura organizacije, Direktor, decembar. Kotler, F., Keller, K. L. (2006). Marketing menadžment, Beograd: Data Status. Odabrana poglavlja. Kotler, F., Vong, V., Sonders, Dž., Armstrong, G. (2007). Principi marketinga, Beograd: Mate. Petrović, I. (1997). Uključenost kao faktor odlučivanja potrošača, Psihološka istraživanja, 9: 53-80. Petrović, I. (2003). Kreiranje sajamskog nastupa i drugih promotivnih aktivnosti, S.Čizmić, V.Kondić,ur. Psihologija rada u formuli uspeha organizacije, Beograd: Centar za primenjenu Schiffman, L. G. & Kanuk, L. L. (2001). Ponašanje potrošača, Zagreb: Mate. Odabrana poglavlja. Петровић Ивана: Материјал за анализу комуникационих активности на Интернету (Moodle) Општа допунска Литература Hanry Harry: Šta potrošač želi, Privredni pregled, Beograd, 1966. Petrović I. (2000) Posebni događaji i usluge u prodavnici, in Lovreta S. i G. Petković, redaktori, Savremeni trgovac: Pekabetina škola trgovine, Beograd: Pekabeta, str. 283-291. Petrović I. (2000) Promotivne aktivnosti u prodavnici, in Lovreta S. i G. Petković, redaktori, Savremeni trgovac: Pekabetina škola trgovine, Beograd: Pekabeta, str. 268-283. Petz Boris: Psihologija u ekonomskoj propagandi, DEPH, Zagreb, 1980. Петковић Горан: Позиционирање трговинских предузећа, Београд: Чигоја штампа, 1995. Так Мери: Како бирамо, Нолит, Београд, 1979. |