Курс: Методологија историје уметности (осн.) У оквиру предмета: Методологија историје уметности Предавачи др Предраг Драгојевић, редовни професор др Јелена Ердељан, редовни професор обавезни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Главни методи историје уметности, настанак и развој сваког појединог метода, његове могућности и проблеми у примени, дефиниције метода које се из наведеног могу извести.
Практичан рад на сакупљању података о уметнику и тумачењу његовог дела (методолошко артикулисање комуникације са ликовним делом која је започета предметом Писање о уметности). Циљ изучавања курса: Практични приказ примене метода историје уметности.
Укључивање студента у стручни рад на изради савремених "методолошких алата" за тумачење ликовних дела. App.preduslovi_za_polaganje: Завршене предиспитне обавезе из предмета Писање о уметности. Облици наставе:
Предавања са пројекцијама и дискусије праћене примерима из праксе. Консултације које прате самостални рад студента. План курса: 1. недеља предавање - Увод Основно о курсу; формирање група, подела обавезне литературе, спискова допунске литературе, и спискова испитних питања. Дефинисање предиспитних обавеза. Литература: H. Zedlmajr, Problem interpretacije, Život umjetnosti 11-12 (Zagreb 1970) 107 i dalje. 1. недеља предавање - Увод Основно о курсу; формирање група, подела обавезне литературе, спискова допунске литературе, и спискова испитних питања. Дефинисање предиспитних обавеза. Литература: M. Koen - E. Najgel, Uvod u logiku i naučni metod, Beograd 2004, 213-217 (логика и метод науке); 396-410 (шта је научни метод); 218-241 (хипотезе и научни метод); 242-261 (класификација, дефиниција). 2. недеља предавање - Фактографски метод Историја и дефиниција фактографског метода. Начини примене. 3. недеља предавање - Атрибуциони метод Историја, водећи представници, дефиниција. 4. недеља предавање - Атрибуциони метод Препознавање у текстовима. Примена у пракси. Литература: Kunstkritische Studien über italienische Malerei. Die Galerien Borghese und Doria Panfili in Rom – von Ivan Lermolieff, Leipzig 1890. 5. недеља предавање - Иконографски метод Историја, елементи, представници и дефиниција. Литература: Иконографски метод у темељима београдске школе историје уметности. Зборник Језик музике. Музика и религија / Реч и слика. Иконографија и иконографски метод – теорија и примена, Крагујевац 2012,315-325 6. недеља предавање - Иконографски метод Препознавање у тексту. Примена у пракси. 7. недеља предавање - Културолошки метод Историја и главни представници. Дефиниција. Литература: J. Burkhart, Kultura renesanse u Italiji, Beograd 1953; И. Тен, Филозофија уметности, Београд 1955. 8. недеља предавање - Културолошки метод Препознавање у тексту. Примена у пракси. 9. недеља предавање - Иконолошки метод Историја, главни представници. Дефиниција. Литература: E. Panovski, Umetnost i značenje. Ikonološke studije, Beograd 1975, Uvod. 10. недеља предавање - Иконолошки метод Препознавање у тексту. Примена у пракси. 11. недеља предавање - Метод група, упоредни метод и метод низова Три сродна метода, али међусобно различита по теоријском приступу. Историја и дефиниција кроз сличности и разлике. Литература: S. Renak, Apolo. Opšta istorija likovnih umetnosti, Beograd 1960. (ili neko drugo izdanje). 11. недеља предавање - Метод група, упоредни метод и метод низова Три сродна метода, али међусобно различита по теоријском приступу. Историја и дефиниција кроз сличности и разлике. Литература: Јозеф Стшиговски и пријем његовог метода код српских историчара уметности. Идеолошко и методолошко у мишљењу о уметности, Зборник Матице српске за ликовне уметности 40 (Нови Сад 2012) 163-172. 12. недеља предавање - Метод група, упоредни метод и метод низова Препознавање три метода у тексту. Начини примене у пракси. 13. недеља предавање - Термин за надокнаде Литература: П. Драгојевић, "Одељење за историју уметности", зборник Филозофски факултет 1838-1998, Београд 1998, 361-393. 14. недеља пројекат - Припрема за испит На испиту треба знати: 1) дефиниције свих метода; 2) историјски развој једног метода; 3) препознавање неколико метода у одломцима из текстова; 4) примену више метода на тумачењу групе ликовних дела.
15. недеља - - Припрема за испит. Испит Испит је у писаној форми, у трајању од 60 минута. |