Курс: Теоријски концепти уметности и визуелне културе новог века (осн.) У оквиру предмета: Теоријски концепти уметности и визуелне културе новог века Предавачи др Ненад Макуљевић, редовни професор др Саша Брајовић, редовни професор др Владимир Симић, редовни професор др Игор Борозан, редовни професор др Ана Костић Ђекић, ванредни професор обавезни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: У оквиру предмета „Теоријски концепти уметности и визуелне културе новог века“ студенти се упознају са најприсутнијим и најсавременијим тумачењима нововековне визуелне културе.
Студенти се упознају са постојећим теоријским погледима који, у периоду од ренесансе до краја „дугог деветнаестог века,“ проучавају: однос визуелне културе и култа, црквене реформе и визуелну културу, јавну, државну, националну и политичку функцију визуелне културе, родне садржаје визуелне културе, антрополошке карактертистике визуелне културе.
На предмету „Теоријски концепти уметности и визуелне културе новог века“, наставно градиво се тумачи на историјским примерима уметничке праксе са европског културног простора.
Циљ изучавања курса: Циљ предмета „Теоријски концепти уметности и визуелне културе новог века“ је упознавање са савременим теоријским концептима нововековне визуелне културе. App.preduslovi_za_polaganje: Предмет „Теоријски концепти уметности и визуелне културе новог века“ похађају и полажу студенти уписани на другу годину основних студија историје уметности, током трећег семестра. Облици наставе:
Настава се изводи на обавезним предавањима и вежбама, као и, према могућностима, на екскурзијама и стручним праксама. Интерактивни приступ карактерише рад на предмету „Појмови уметности и визуелне културе новог века“.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература B. Paul, Povijest umjetnosti, feminizam i Gender Studies,u: Uvod u povijest umjetnosti, uredili H. Belting, H. Dilly, W. Kemp, W. Sauerländer, M.
Warnke, Zagreb 2007,271-298.
H. Belting, Djelo u kontekstu, u: Uvod u povijest umjetnosti, uredili H. Belting, H. Dilly, W. Kemp, W. Sauerländer, M. Warnke, Zagreb 2007, 209-226.
O. Bätschmann, Upute za interpretaciju: povijesnoumjetnicka hermeneutika, u: Uvod u povijest umjetnosti, uredili H. Belting, H. Dilly, W. Kemp, W. Sauerländer, M.
Warnke, Zagreb 2007.181-208. S. Brajović, U Bogorodičinom vrtu: Bogorodica i Boka Kotorska- barokna pobožnost zapadnog hrišćanstva, Beograd 2006, 266-294. W. Kemp, Umjetnicko djelo i promatrac: pristup estetike recepcije, u: Uvod u povijest umjetnosti, uredili H. Belting, H. Dilly, W. Kemp, W. Sauerländer, M.
Warnke, Zagreb 2007, 227-245.
М. Тимотијевић, Српско барокно сликарство, Нови Сад 1996, 12-28. Н. Макуљевић, Уметност и национална идеја у XIX веку: систем европске и српске визуелне културе у служби нације, Београд 2006, 239-336. |