Курс: Изборни (Сазнајна вредност и сазнајна динамика) (мастер) У оквиру предмета: Сазнајна вредност и сазнајна динамика Предавачи др Војислав Божичковић, редовни професор у пензији др Александра Зорић, доцент др Миљана Милојевић, ванредни професор изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Imati indeksičko verovanje (t.j. propizicionalni stav) relevantne vrste znači biti u mentalnom stanju izvesne saznajne vrednosti. Biti u takvoj vrsti stanja u datom trenutku zahteva, pokazaće se, od subjekta da ima sposobnost da bude u takvom stanju ili više takvih stanja tokom vremena, t.j., da je sposban za retenciju verovanja. Obrnuto, zadržati verovanje (t.j. propozicionalni stav) znači biti u mentalnom stanju izvesne saznajne vrednosti ili prolaziti kroz niz takvih stanja. Saznajna vrednost i retencija verovanja (t.j. propozicionalnog stava) u pogledu relevantnih indeksičkih verovanja, onako kako se time bavi saznajna dinamika, su na taj način medjusobno povezane i osnovni cilj ovog kursa je da se ispita i ustanovi priroda ove veze. To, naravno, zahteva i objašnjenje kako toga šta to znači biti u odgovarajućem mentalnom stanju izvesne saznajne vrednosti tako i toga šta to znači zadržati odgovarajuće verovanje. Циљ изучавања курса: Upoznavanje sa osnovnim problemima saznajne dinamike i pitanja o saznajnoj vrednosti i savladavanje glavnih argumenata u prilog postojećih stanovišta. App.preduslovi_za_polaganje: Završene osnovne studije. Облици наставе:
Predavanja su praćena praktičnim vežbama u vidu diskusija o pročitanim tekstovima koji prate predavanja, kao i pisanjem odgovarajućih eseja. План курса: 1. недеља предавање - Pojam saznajne vrednosti H. Wettstein: ‘Has semantics rested on a mistake?’, The Journal of Philosophy, LXXXIII (4), 1986, 185-209 Литература: H. Wettstein: ‘Has semantics rested on a mistake?’, The Journal of Philosophy, LXXXIII (4), 1986, 185-209 2. недеља предавање - Saznajna vrednost i semantika H. Wettstein: ‘Cognitive Significance Without Cognitive Content’ Литература: H. Wettstein: ‘Cognitive Significance Without Cognitive Content’ 3. недеља предавање - Pojam saznajne dinamike J. Perry: ‘Cognitive significance and new theories of reference’, J. Perry, The Problem of the essential Indexical and Other Essays, Oxford, 1993 Литература: J. Perry: ‘Cognitive significance and new theories of reference’, J. Perry, The Problem of the essential Indexical and Other Essays, Oxford, 1993 4. недеља предавање - Saznajna vrednost kao nosilac saznajno dinamičkog procesa G. Frege: ‘Thoughts’, G. Frege, Logical Investigations, Blackwell, Oxford, 1977 Литература: G. Frege: ‘Thoughts’, G. Frege, Logical Investigations, Blackwell, Oxford, 1977 5. недеља предавање - Referencijalna teorija, saznajni značaj i dinamika D. Kaplan ‘Demonstratives’, Almog, Perry, Wettstein (ur.), Themes from Kaplan, Oxford, 1989, delovi Литература: D. Kaplan ‘Demonstratives’, Almog, Perry, Wettstein (ur.), Themes from Kaplan, Oxford, 1989, delovi 6. недеља предавање - Kaplan i problem saznajne dinamike D. Kaplan ‘Demonstratives’, Almog, Perry, Wettstein (ur.), Themes from Kaplan, Oxford, 1989, delovi Литература: D. Kaplan ‘Demonstratives’, Almog, Perry, Wettstein (ur.), Themes from Kaplan, Oxford, 1989, delovi 7. недеља предавање - Evansov pokušaj rešenja problema saznajne dinamike G. Evans: ‘Understanding demonstratives’, G. Evans, Collected Papers, Oxford, 1985 Литература: G. Evans: ‘Understanding demonstratives’, G. Evans, Collected Papers, Oxford, 1985 8. недеља предавање - Vrline i slabosti rešenja Evansovog problema saznajne dinamike J. Branquinho: ‘The problem of cognitive dynamics’, Grazer Philosophische Studien, 56, 1999, 29-56 Литература: J. Branquinho: ‘The problem of cognitive dynamics’, Grazer Philosophische Studien, 56, 1999, 29-56 9. недеља предавање - Uloga memorije u rešenju problema saznajne dinamike J. Perry: ‘Rip Van Winle and other characters’, J Dokic (ur.), Cognitive Dynamics, European Review of Philosophy 2, Stanford, 1997 Литература: J. Perry: ‘Rip Van Winle and other characters’, J Dokic (ur.), Cognitive Dynamics, European Review of Philosophy 2, Stanford, 1997 10. недеља предавање - Nosioci saznajno dinamičkog procesa kao epistemički neprozirni G. Evans: ‘Understanding Demonstratives’, G. Evans, Collected Papers, Oxford, 1985 11. недеља предавање - Epistemička neprozirnost i misli de re J. McDowell ‘De Re Sesnses’, The Philosophical Quarterly, 34 (136), 1984, 283-294 Литература: J. McDowell ‘De Re Sesnses’, The Philosophical Quarterly, 34 (136), 1984, 283-294 12. недеља предавање - Neosnovanost podele psiholoških sadržaja na široke i uske J. McDowell: ‘Singular Thought and the Extent of Inner Space’, P. Pettit and J. McDowell, eds., Subject, Thought and Content, Oxford University Press, Oxford, 1986 Литература: J. McDowell: ‘Singular Thought and the Extent of Inner Space’, P. Pettit and J. McDowell, eds., Subject, Thought and Content, Oxford University Press, Oxford, 1986 13. недеља предавање - Neosnovanost Kaplanovsko-Perijevskog rešenja problema saznajne vrednosti V. Bozickovic: ‘Do Characters Play a Cognitve Role?’, Philosophical Psychology, 18 (2), 2005, 219-229 Литература: V. Bozickovic: ‘Do Characters Play a Cognitve Role?’, Philosophical Psychology, 18 (2), 2005, 219-229 14. недеља предавање - Neo-fregeovsko rešenje ovih problema kao zadovoljavajuće G. Evans: The Varieties of Reference, Oxford, 1982, delovi;
M. Luntley: ‘Dynamic thoughts and empty minds’, J Dokic (ur.), Cognitive Dynamics, European Review of Philosophy 2, Stanford, 1997
Литература: G. Evans: The Varieties of Reference, Oxford, 1982, delovi;
M. Luntley: ‘Dynamic thoughts and empty minds’, J Dokic (ur.), Cognitive Dynamics, European Review of Philosophy 2, Stanford, 1997
15. недеља предавање - Sumiranje rezultata Vojislav Bozičković, Cognitive Dynamics and Cognitive Significance, Institut za filozofiju filozofskog fakulteta u Beogredu, Beograd, 2007. Литература: Vojislav Božičković, Cognitive Dynamics and Cognitive Significance, Institut za filozofiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, Beograd, 2007. |