Курс: Антропологија музике (докт.) У оквиру предмета: Антропологија музике Предавачи др Марија Ајдук (дев. Ристивојевић), ванредни професор изборни курс Број бодова: 5.00 Садржај курса: 1. Mузикa кao културни фeнoмeн, 2. Oднoс музикe и идeнтитeтa
Циљ изучавања курса: Oспoсoбљaвaњe студeнaтa дa уз пoмoћ рeлeвaнтнoг тeoриjскo-мeтoдoлoшкoг aпaрaтa прeпoзнajу и рaзумejу музику кao културни фeнoмeн, тe дa je сaмoстaлнo aнaлизирajу и нaучнo oбjaснe у кoнтeксту сaврeмeнoг друштвa и културe. App.preduslovi_za_polaganje: Нe пoстoje прeдуслoви зa слушaњe oвoг прeдмeтa. Облици наставе:
Настава се одвија кроз предавања, консултације, израду и презентацију семинарског рада кандидата у првом семестру. План курса: 1. недеља предавање - Концепт музике 2. недеља предавање - Музика као културни производ 3. недеља предавање - Музика и идентитет 4. недеља предавање - Однос музике и места 5. недеља предавање - Проучавање музике у светској антропологији 6. недеља предавање - Проучавање музике у српској етнологији/антропологији 7. недеља предавање - Популарна музика - одређење концепта 8. недеља предавање - Проучавање популарне музике у антропологији 9. недеља предавање - Популарна музика и глобализација 10. недеља предавање - Локалност популарне музике 11. недеља предавање - World music као нова традиција 12. недеља предавање - Проблематизовање концепта музике света 13. недеља предавање - Предаја семинарских радова 14. недеља предавање - Предаја семинарских радова 15. недеља предавање - Испит
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Cohen, Sara. 1993. Ethnography and Popular music studies. Popular Music 12 (2): 123-138.
Cohen, Sara. 1997. „Identity, place and the ’Liverpool Sound’”. In: Ethnicity, Identity and Music, 117-134, Martin Stokes (ed.). Oxford: Berg. Connell, John and Chris Gibson. 2004. Sound Tracks. Popular music, identity and place. London: Routledge. Lukić Krstanović, Miroslava. 2010. Spektatkli XX veka. Muzika i moć. Beograd: Posebna izdanja EI SANU 72. Merriam, Alan. 1964. The Anthropology of Music. Northwestern University Press. Ober, Loran. 2007. Muzika drugih. Novi izazovi etnomuzikologije. Beograd: Biblioteka XX vek. Regev, Motti. 1992. Israeli Rock or A Study in the Politics of ’Local Authenticity’. Popular Music 11:1-14. Regev, Motti. 2007. Ethno-National Pop-Rock Music: Aesthetic Cosmopolitanism Made From Within. Cultural Sociology 1: 317-341. Жикић, Бојан. 2010. Антрополошко проучавање популарне културе. Етноантрополошки проблеми 5 (2): 17-39. Жикић, Бојан. 2012. Поп песма: епистоларна форма популарне културе. Етноантрополошки проблеми 7 (2): 487-508. Жикић, Бојан. 2012. Популарна култура: надкултурна комуникација. Етноантрополошки проблеми 7 (2): 315-341. Ристивојевић, Марија. 2009. Улога музике у конструкцији етничког идентитета. Етнолошко-антрополошке свеске 13 (2): 117-130. Ристивојевић, Марија. 2011. Корелација музике и места на примеру београдског „новог таласа“ у рокенрол музици. Етноантрополошки проблеми 6 (4): 935-952. Ристивојевић, Марија. 2012. Проучавање музике у антропологији. Етноантрополошки проблеми 7 (2): 471-486. Ристивојевић, Марија. 2012. Рокенрол као локални музички феномен. Етноантрополошки проблеми 7 (1): 213-233. Ристивојевић, Марија. 2013. Музика као културни феномен. Етноантрополошки проблеми 8 (2): 441-451. Ристивојевић, Марија. 2013. Музика света као нови облик традиције. Београд: Српски генеалошки центар, Одељење за етнологију и антропологију Филозофског факултета. |