Курс: Класично наслеђе у савременој српској култури (осн.) У оквиру предмета: Класично наслеђе у савременој српској култури Предавачи др Сташа Бабић, редовни професор др Зорица Кузмановић, доцент изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: елементи античке грчке културе који су укључени у репертоар културних облика у нашем данашњем окружењу, посебно праћени у материјалним појавним облицима (архитектура, уметност, стил); преглед неких релевантних теоријско-методолошких приступа (теорија рецепције, постколонијална теорија) Циљ изучавања курса: преиспитивање значаја античког грчког наслеђа у савременом окружењу, тиме и смисла и циља изучавања класичне Грчке App.preduslovi_za_polaganje: положен испит из курса Грци и други – колонизација, хеленизација Облици наставе:
предавања, сдискусије, семинарски рад План курса: 1. недеља предавање - Uvodni teorijski koncepti - 2. недеља предавање - Klasicno nasledje - evropsko nasledje? - 3. недеља предавање - Klasicno nasledje - srpsko nasledje? - 4. недеља семинар - studentske prezentacije - 5. недеља семинар - studentske prezentacije - 6. недеља семинар - studentske prezentacije - 7. недеља семинар - studentske prezentacije - 8. недеља семинар - studentske prezentacije - 9. недеља семинар - studentske prezentacije - 10. недеља семинар - studentske prezentacije - 11. недеља семинар - studentske prezentacije - 12. недеља семинар - studentske prezentacije - 13. недеља семинар - zavrsni seminar - 14. недеља - - priprema ispita - 15. недеља - - ispit -
Литература и извори података: Општа обавезна Литература • Babić, S. (2002) Janus on the Bridge – A Balkan attitude towards ancient Rome, Images of Rome, R.Hingley (ed.), Journal of Roman Archaeology, Suppl.Series 44, 167 – 18. • Babić, S. (2008) Grci i drugi – Antička percepcija i percepcija antike, Beograd: Klio • Deretić, J. (1989) Klasična tradicija u grčkoj književnosti, Antičke studije kod Srba (M. Stojanović, ur.) Beograd: Balkanološki institut SANU, 13 – 20. • Golden, M. & P.Toohey (1997) Inventing Ancient Culture – Historicism, Periodization, and the Ancient World, London, New York: Routledge, 1 – 9. • Goldhill, S. (2004) Love, Sex and Tragedy – Why classics matters? London: Murray publishers • Hallet, J. P. & T. van Nortwick (1997) Compromising Traditions – The Personal Voice in Classical Scholarship, London, New York: Routledge, 1 – 24, 182 – 190. |