Курс: Методологија етнологије и антропологије - функционална и социјално-интеракционалистичка анализа (осн.) У оквиру предмета: Методологија етнологије и антропологије - функционална и социјално-интеракционалистичка анализа Предавачи др Иван Ковачевић, професор емеритус др Љубица Милосављевић, ванредни професор изборни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Курс обухвата два интерепретативна поступка који антропологију чине науком која тумачи свет. То су функционална анализа и деконструкционистички поступак. Функционална анализа се генерише из класика функционализа (Малиновски и Редклиф Браун) уз бројне иновације и цизелирања током дведесетог века. Деконструкционизам се наслања на интеракционизам Херберта Блумера и његових настављача из последње четвртине двдесетог века уз обртања перспективе и изградњу аналитичког интерпретативног средства из Блумеровог схватања социјалних проблема. Циљ изучавања курса: Циљ предмета је да студенти стекну основна знања о интерпретативним поступцима без којих нема научног мишљења. App.preduslovi_za_polaganje: Нема услова. Облици наставе:
2 часа предавања и 2 часа вежби. План курса: 1. недеља предавање - Уводни час – О интерпретативној антропологији 1. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада 2. недеља предавање - Класици функционалне анализе – Б. Малиновски Филм о Малиновском Литература: Бронислав Малиновски, Магија, наука, религија. Београд: Просвета, 1971 (Научна теорија културе, 311-316 и 366-376)
2. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада 3. недеља предавање - Класици функционалне анализе – Редклиф Браун Литература: Алфред Реџиналд Редклиф-Браун, Структура и функција у примитивном друштву. Београд: Просвета, 1982 (О појму функције у друштвеним наукама, 248-261)
3. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада 4. недеља предавање - Оцене и критике класичне функционалне анализе Литература: Ернест Нејгел, Структура науке, Београд, 1974. 462-476. 4. недеља предавање - Оцене и критике класичне функционалне анализе Литература: Зага Пешић-Голубовић, Антрополошки функционализам Бронислава малиновског, Предговор у Б.Малиновски, Магија наука религија, Београд, 1970.7-29. 4. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада 5. недеља предавање - Манифестне и латентне функције Литература: Clyde Kluckhohn, Navaho Witchcraft, in M.Marwick, Witchcraft and Sorcery, Penguine Books Ltd. Harmondsworth, 1970.217-236 5. недеља предавање - Манифестне и латентне функције Литература: Роберт Мертон, О теоријској социологији. Плато, Београд: 1998 126-133 5. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада 6. недеља предавање - Примена иновиране функционалне анализе Литература: Иван Ковачевић, Семиологија мита и ритуала I. Београд: Етнолошка библиотека, 2001. 69-85. 6. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада 7. недеља предавање - Примена иновиране функционалне анализе Литература: Бранко Ћупурдија, Фолклор и фолклоризам дузијанце, Зборник за друствене науке Матице српске, Нови Сад, 1981. 7. недеља предавање - Примена иновиране функционалне анализе Литература: И. Ковачевић, Семиологија мита и ритуала 2. Београд: Етнолошка библиотека, 2001. 166-177. 7. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада 8. недеља предавање - Место функционалне анализе у интегралној интерпретацији феномена Литература: Eisenstadt N. S., Functional Analysis in Anthropology and Sociology: An Interpretative Essay. Annual Review of Anthropology, 19, 1990.243-260. 8. недеља предавање - Место функционалне анализе у интегралној интерпретацији феномена Литература: И. Ковачевић, Семиологија мита и ритуала 1 . Етнолошка библиотека, Београд, 2001. 194-197. 8. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада 9. недеља предавање - Основи конструкционизма – Х. Блумер Литература: Blumer, H. 1971. Social Problems as Collective Behavior. Social Problems, 18 (3), 298-306. 9. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада 10. недеља предавање - Основи конструкционизма - Спецтор и Китсусе Литература: M Spector and I. J. Kitsuse 1973. Social Problems: A Re-formulation. Social Problems, 21 (2), 145-159. 10. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада 11. недеља предавање - Конструисање друштвеног проблема - злостављање деце Литература: Pfohl, S. J., 1977. The "Discovery" of Child Abuse. Social Problems 24 (3), 310-323. 11. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада 12. недеља предавање - Конструисање друштвеног проблема - старост 12. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада 13. недеља предавање - Контекстуални конструктивизам – Џ. Бест Литература: Best, J. and Horiuchi, G. T., 1985. The Razor Blade in the Apple: The Social Construction of Urban Legends. Social Problems 32 (5), 488-499. 13. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада 14. недеља предавање - Контекстуални конструктивизам као интерпретативни поступак Литература: Ковачевић, И. 2010. Симболички интеракционизам, масовне панике и урбане легенде. ЕАП, св. 2, 99 - 117. 14. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада 15. недеља предавање - Функционална анализа и деконструкција као поступци интерпретативне антропологије 15. недеља вежбе - припрема студената за израду семинарског рада |