Курс: Психолошке основе образовне политике (осн.) У оквиру предмета: Психолошке основе образовне политике Предавачи изборни курс Број бодова: 3.00 Садржај курса: 1 Циљеви образовања и васпитања 2. Елементи система образовања 3. Извори података о образовним системима 4. Медјународне и медјудржавне организације које се баве образовањем 5. Компаративни преглед система образовања у Европи 6. Образовне реформе у Европи 7. Психолошке димензије промена у образовању 8. Завршни прглед димензија квалитета образовања. Циљ изучавања курса: Психолошке основе образовне политике је курс који оспособљава студенте психологије да разумеју сложеност образовног система, природу узајамних дејстава различитих елемената система образовања, развој система образовања и процесе његове промене са посебним нагласком на психолшке аспекте промене система образовања. App.preduslovi_za_polaganje: Положени испити из предмета Увод у психологију образовања и Психологија учења и наставе. Облици наставе:
Предавања: 2 часа недељно (укупно 26 сати), вежбе: блок настава 6 x 5 часова (укупно 30 сати), израда студије случаја (34 сата) План курса: 1. недеља предавање - Циљеви образовања и васпитања Начини одредјивања циљева образовања и васпитања
Компаративни преглед циљева образовања и васпитања
Погледи различитих интересних група на цољеве образовања
Типичне дилеме и правци развоја
2. недеља предавање - Елементи система образовања Курикулум: различите концепције
Уџбеници и наставни материјали
3. недеља предавање - Елементи система образовања Вредновање: различити облици
Улога и компетенције наставника
4. недеља предавање - Елементи система образовања Управљање системом образовања
Финансирање образовања
5. недеља предавање - Извори података о образовању Образовна статистика
Процене потреба у образовању
Процена квалитета образовања
6. недеља предавање - Међународне и међудржавне организације у области образовања ОЕЦД
Савет Европе и Европска Комисија
УНЕСЦО
Регионална сарадња у образовању
Приоритети, стратегије и синергије
7. недеља предавање - Компаративни преглед система образовања Употреба релевантних извора информација
Компаративни преглед по димензијама образовања
8. недеља предавање - Образовне реформе у Европи Системске реформе 90-их
Школске промене
Реформа високог образовања
9. недеља предавање - Психолоше димензије промена у образовању Интересне групе и конфликти у образовању
Наставници: стицање нових компетенција и страх од промене
10. недеља предавање - Психолошке димензије промена у образовању Култура школе и руководјење променом на школском нивоу
Културне разлике и образовање мањина
11. недеља предавање - Психолошке димензије промена у образовању Руководјење променама у образовању на сколском и системском нивоу 12. недеља предавање - Завршни преглед: Димензије квалитета у образовању Отвореност за промене и сарадња са интересним групама
Мерљивост и одговорност
13. недеља предавање - Завршни преглед: Димензије квалитета у образовању праведност
ефикасност и ефективност
регулисаност
14. недеља - - Припрема за испит 15. недеља предавање - Испит
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Ковач-Церовиц, Т. и др. (2002) Квалитетно образовање за све – пут ка развијенијем друству, Министарство просвете и спорта Републике Србије
Фуллан, М. (2005): Силе промене
избор чланака
|