Курс: Образовање одраслих и социјална политика (докт.)
Предавачи
изборни курс
Број бодова: 10.00
Садржај курса: Теоријска настава: Политичке и социјалне функције образовања одраслих; Социјалне функције образовања одраслих – од утопијских до еманципаторских; Позиције и основне функције образовања одраслих у савременим приступима социјалног развоја друштвених заједница, група и индивидуа; Специфичност и сложеност истраживања социјалне функције образовања одраслих; Националне, европске и глобалне димензије социјалних функција образовања одраслих; Националне стратегије социјалног развоја; Могућности и позиције образовања одраслих у овим стратегијама; Практична настава: Различити програми, облици, методе и технике образовања одраслих као подршка социјалној промоцији и партиципацији различитих друштвених група; Социјални аспекти образовања одраслих у глобалним покретима – образовање за све, писменост, редукција сиромаштва, развој цивилног друштва, мир и толеранција, родна равноправност, међународни дијалог
Циљ изучавања курса: Разумевање, критичко сагледавање позиције и пројекције обр. одраслих у стратегијама соц. развоја друштва; оспособљавање за самостално истр. и креирање обр. програма за подршку др. групама и оснаживање појединаца за партиципацију у соц. окружењу
App.preduslovi_za_polaganje: Нема посебних услова
Облици наставе: Предавања, вежбе, семинарски рад, истраживачки рад студената, индивидуалне и групне консултације
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Edwards, R., Armstrong, P., Miller, N., (2001). Include me out – critical readings of social exclusion, social inclusion and life long learning.International Journal of lifelong education (20,5). 417-428
Findsen, B., Formosa, M. (2011). Lifelong Learning in Later Life: A Handbook on Older Adult Learning. Sense Publishers. odabrana poglavlja
Freire, P. (2007). Pedagogy of the Oppressed, New York: Continuum.
Jogi L, Przybylska E, Tereseviciene M. (2005). Adult learning for civil society, Bonn, Kaunas and Warsaw, 2005.
Medić, S. (2005). Life-Long education: Limit or Chance for the Disabled - Serbia. Lifelong Education of People with Disabilities. Liberec: Ed Roberts Institute, pp. 36–42
Medić, S. (2012): The Importance of Activating Learning in the Third Age. Andragoške studije (2). 69-80.
Medic, S. (2007). Poverty reduction and Expectation from Adult Education in Serbia, chapter 4. Adult education and Poverty Reduction: issues for policy research and practice, Lightbooks publisher.
Settersten, R., Owens, T. (2002). New Frontiers in Socialization, New York: Elsevier Science, odabrana poglavlja
Медић, С. (2010). Образовањем старих ка друштву за све, Геронтологија, 72-99.
Медић, С., Бркић, М., Влаовић Васиљевић, Д., и сарадници (2010). Стратешко управљање интегралном социјалном заштитом у локалној заједници. Београд: Стална конференција градова и општина, од. Поглавља
Милић, А. (2004). Друштвена трансформација и стратегије друштвених група, свакодневница Србије на почетку трећег миленијума, Београд: Институт за социолошка истраживања, одабрана поглавља