Курс: Образовање одраслих у социјалној заштити (мастер) У оквиру предмета: Образовање одраслих у социјалној заштити Предавачи др Зорица Милошевић, доцент изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Теоријска настава: Теоријски модели социјалног рада у локалној заједници и позиција образовања одраслих у тим моделима; Позиција образовања у националној и европској правној регулативи и стратегијама у заштити мањинских група; Друштвено организована пракса у заштити мањинских група – национална и европска искуства (програми, облици, методе рада); Интргрални модел социјалне заштите у локалној заједници;Савремена истраживања о улози образовања у подршци-заштити мањинских група; Практична настава: Креирање модела образовног програма за обуку професионалаца у социјалној заштити Циљ изучавања курса: Разумевање и критичко сагледавање позиције образовања одраслих у стратегијама социјалног развоја друштва, подршке друштвеним групама и оснаживање за инклузију у друштво App.preduslovi_za_polaganje: Нема услова Облици наставе:
Предавања, вежбе, семинарски рад, истраживачки рад студената, индивидуалне и групне консултације План курса: 1. недеља предавање - ПОЛИТИЧКЕ И СОЦИЈАЛНЕ ФУНКЦИЈЕ ОБРАЗОВАЊА ОДРАСЛИХ 1.1. Од утопијских до еманципаторских функција образовања одраслих 2. недеља предавање - МОДЕЛИ СОЦИЈАЛНОГ РАДА У ЛОК. ЗАЈЕДНИЦИ И ПОЗИЦИЈА ОБР. ОДРАСЛИХ У ЊИМА (1) 2.1. Модел организације заједнице, 2.2. Модел заштите у заједници, 2.3. Модел развоја заједнице 3. недеља предавање - МОДЕЛИ СОЦИЈАЛНОГ РАДА У ЛОК. ЗАЈЕДНИЦИ И ПОЗИЦИЈА ОБР. ОДРАСЛИХ У ЊИМА (2) 3.1. Модел социјалног планирања, 3.2. Модел социјалне (политичке) акције у заједници, 3.3. Модел едукације у заједници, 3.4. Феминистчки и антипотчињавајући социјални рад у заједници 4. недеља предавање - СОЦ. АСПЕКТИ ОБРАЗОВАЊА ОДРАСЛИХ У ГЛОБАЛНИМ ПОКРЕТИМА 4.1. Образовање за све, писменост, редукција сиромаштва, развој цивилног друштва, мир и толеранција, родна равноправност, међународни дијалог... 5. недеља предавање - ОБРАЗОВАЊЕ ОДРАСЛИХ У ЕВРОПСКОЈ ПРАВНОЈ РЕГУЛАТИВИ 5.1. Позиција образовања одраслих у европској правној регулативи и стратегијама у заштити различитих друштвених група 6. недеља предавање - ОБРАЗОВАЊЕ ОДРАСЛИХ У НАЦИОНАЛНОЈ ПРАВНОЈ РЕГУЛАТИВИ 6.1. Позиција образовања одраслих у националној правној регулативи и стратегијама у заштити различитих друштвених група 7. недеља предавање - ОБРАЗОВАЊЕ ОДРАСЛИХ У СТРАТЕГИЈАМА РАЗВОЈА ДРУШТВА 7.1. Критичко сагледавање позиције образовања одраслих у стратегијама развоја друштва 8. недеља предавање - ПРАКСА У ЗАШТИТИ РАЗЛИЧИТИХ ДРУШТВЕНИХ ГРУПА – ЕВРОПСКА ИСКУСТВА 8.1. Друштвено организована пракса у заштити различитих друштвених група – европска искуства (програми, облици, методе рада) 9. недеља предавање - ПРАКСА У ЗАШТИТИ РАЗЛИЧИТИХ ДРУШТВЕНИХ ГРУПА – НАЦИОНАЛНА ИСКУСТВА 9.1. Друштвено организована пракса у заштити различитих друштвених група – национална искуства (програми, облици, методе рада) 10. недеља предавање - ОБРАЗОВАЊЕ ОДРАСЛИХ У ПРАКСИ ПРУЖАЊА ПОДРШКЕ ДРУШТВЕНИМ ГРУПАМА 10.1. Критичко сагледавање позиције образовања одраслих у пракси пружања подршке друштвеним групама и оснаживању за инклузију у друштво 11. недеља предавање - ИНТЕГРАЛНИ МОДЕЛ СОЦИЈАЛНЕ ЗАШТИТЕ У ЛОКАЛНОЈ ЗАЈЕДНИЦИ 11.1. Функција и улога образовања одраслих у Моделу интегралне социјалне заштите 12. недеља предавање - САВР. ИСТРАЖИВАЊА О УЛОЗИ ОБР. У ПОДРШЦИ-ЗАШТИТИ РАЗЛИЧИТИХ ДРУШТВЕНИХ ГРУПА (1) 12.1. Специфичност и сложеност истраживања социјалне функције образовања одраслих 13. недеља предавање - САВР. ИСТРАЖИВАЊА О УЛОЗИ ОБР. У ПОДРШЦИ-ЗАШТИТИ РАЗЛИЧИТИХ ДРУШТВЕНИХ ГРУПА (2) 14. недеља предавање - КРЕИРАЊЕ МОДЕЛА ОБР. ПРОГРАМА ЗА ОБУКУ ПРОФЕСИОНАЛАЦА У СОЦ. ЗАШТИТИ (1) 15. недеља предавање - КРЕИРАЊЕ МОДЕЛА ОБР. ПРОГРАМА ЗА ОБУКУ ПРОФЕСИОНАЛАЦА У СОЦ. ЗАШТИТИ (2)
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Findsen, B., Formosa, M. (2011). Lifelong Learning in Later Life: A Handbook on Older Adult Learning. Sense Publishers. odabrana poglavlja Medić, S. (2005). Life-Long education: Limit or Chance for the Disabled - Serbia. Lifelong Education of People with Disabilities. Liberec: Ed Roberts Institute, pp. 36–42 Medić, S. (2012): The Importance of Activating Learning in the Third Age. Andragoške studije (2). 69-80. Medić, S., Milošević, Z. (2010). Functional Basic Adult Education – Second Chance. Inclusive Education In The Balkan Countries – Policy And Practice. Thessaloniki: BASOPED Medić, S., Milošević, Z. (2011). Creating, Implementing and Evaluating Teaching and Learning Materials for Functional Basic Education in Serbia. Evaluation in Education in the Balkan Countries,505-511 Medić, S., Popović, K. (2006). Education For all in Serbia - Development, progress and activities. Andragoške studije (2). 42-56. Medić, S., Popović, K. (2007). Teacher training and train-the-trainers in adult education project in Serbia. Qualifying the actors in Adult and Continuing Education in Europe. Trends and perspectives. Медић, С. (2007). Образовање одраслих у систему образовања и васпитања – европске димензије реформе. Европске димензије реформе система обр. и васп., Нови Сад: Филозофски факултет, стр. 261 – 26 Медић, С., Бркић, М., Влаовић Васиљевић, Д., и сарадници (2010). Стратешко управљање интегралном социјалном заштитом у локалној заједници. Београд: Стална конференција градова и општина, од. поглавља Медић, С., Милановић, М., Поповић, К., Деспотовић, М. (2009). Функционално основно образовање одраслих. Београд: Институт за педагогију и андрагогију |