Курс: Вештине саветовања у образовању одраслих (осн.) У оквиру предмета: Вештине саветовања у образовању одраслих Предавачи др Тамара Николић, доцент др Маја Максимовић, доцент др Виолета Орловић Ловрен, редовни професор изборни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Теоријска настава:
- Теоријске основе саветовања и улога саветника у образовном раду
- Различите теоријске оријентације у приступу саветовању (хуманистичка, когнитивно-бихејвиорална, психоаналитичка и постмодернистичка оријентација);
- Различити приступи групном саветодавном раду (психодрама и социјална терапија) и њихова примена у образовању одраслих;
- Еганов модел саветовања;
- Успостављање односа са полазницима и базични услови развоја y теорији Карла Роџерса (контакт; емпатија, безусловно прихватање, конгруентност – истинитост, аутентичност).
- Специфичне теме у образовању одраслих (односи моћи, мултикултуралност, питања рода, стид, страх, животне транзиције).
- Етичке дилеме и постављање граница;
- Брига о себи, супервизија и даље усавршавање.
Практична настава:
- Лична теорија саветовања
- Вештине саветовања у образовном процесу – слушање, разумевање, рефлектовање, сумирање, суочавање.
Циљ изучавања курса: Упознавање са различитим теоријским концепцијама саветовања и развијање основних саветодавних вештина и њихова примена у образовању одраслих. App.preduslovi_za_polaganje: Испуњене обавезе предвиђене Статутом. Облици наставе:
Дискусије и разговори, групни рад, дневник учења, играње улога.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Janković, Ј. (2004). Savjetovanje u psihosocijalnom radu. Zagreb: Ertcetera. Newman, F. (2009). Vodič za stalni licni razvoj: Let’s develop! Beograd: Most Art. Nikolić Maksić, T. (2008). Dnevnik učenja odraslih. U zborniku: Obrazovanje i učenje – pretpostavke evropskih integracija, Beograd, IPA. Roџерс, К. (1985). Како постати личност. Београд: Нолит. Николић Максић, Т. и Максимовић, М. (2008). Икуствено учење и образовање одраслих. Андрагошке студије. |