Курс: Образовање и комуникационе вештине одраслих (осн.) У оквиру предмета: Образовање и комуникационе вештине одраслих Предавачи др Тамара Николић, доцент др Бојан Љујић, доцент изборни курс Број бодова: 5.00 Садржај курса: Теоријска и практична настава:
Пажња и слушање. Вештине невербалне комуникације. Држање и став тела. Разговор и вођење дискусије. Охрабривање и повратне информације. Рефлексија на садржај. Изражавање осећања. Рефлексија на осећања. Самоотварање. Стилови комуникације. Асертивност. Методе учења комуникационих вештина. Развијање односа у васпитно-образовној групи одраслих: Искуство у малој групи. Искуствено учење. Групна динамика. Образовање у малим групама. Примена техника у развијању односа. Развијање интуиције, креативности и фантазије. Искуство у великим групама. Комуникација у организацији и инстутуцијама система. Методе образованог рада са великим групама. Селф-менаџемент: Преузимање контроле над условљавањем. Научена беспомоћност. Локус контроле. Селф-концепт и образовно искуство. Лична ефикасност и лични развој. Брига о себи. Стрес и релаксација. Вођење дневника учења. Циљ изучавања курса: Разумевање и саветодавно деловање у примени комуникационих вештина ради унапређења праксе образовања одраслих. App.preduslovi_za_polaganje: Испуњене обавезе предвиђене Статутом Облици наставе:
предавања; семинарске вежбе (радионице); интеракт. настава; консултације и индивид. рад са студ.; супервизија практичних вежбања у уч. и на терену.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Goleman, D. (1997) Emocionalna inteligencija, Beograd, Geopoetika Goleman, D. (2007) Socijalna inteligencija, Beograd, Geopoetika Grelan, H. (2007) Filozofija osećanja, Beograd, Geopoetikа. Kačavenda-Radić, N. (2007) Komunikacione kompetencije za receptivni turizam i turističko obrazovne karakteristike, Hotellink. Kačavenda-Radić, N. (2008) Obrazovanje i komunikacija odraslih, u zborniku: Obrazovanje i učenje – pretpostavke evropskih integracija, Beograd, IPA. Mandić, T. (1995) Komunikologija – psihologija komunikacije, Beograd, Clio. Nikolić-Maksić, T. (2008) Dnevnik učenja odraslih. U zborniku: Obrazovanje i učenje – pretpostavke evropskih integracija, Beograd, IPA. Nikolic Maksic, T. (2007) Who am I? Personal Reflections on the Self, MA th., Nottingham. Njumen, P. i Goldberg, F. (2009) Vodič za stalni lični rast i razvoj: let’s develop, Beograd, Mostart. Oljača, M. (2001) Self-koncept i razvoj, Novi Sad, Filozofski fakultet. Radojković, M. i Miletić, M. (2005) Komuniciranje, mediji i društvo, Novi Sad, Stylos. Rot, N. (2000) Znakovi i značenja – Verbalna i neverbalna komunikacija, Beograd, Plato. Tabs, S. (2013) Komunikacija – principi i kontekst, Beograd, Clio. Tomić, Z. (2000) Komunikologija, Beograd, Filološki fakultet. Vraneš, A., Marković, Lj. i Janićijević, J. (2008) Etičnost u nauci i kulturi, Beograd, Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu. |