Курс: Развој курикулума у образовању одраслих (мастер) У оквиру предмета: Развој курикулума у образовању одраслих Предавачи др Александар Булајић, доцент изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Теоријска настава
Теорије, модели и принципи развоја курикулума. Структура курикулума и курикуларни процеси. Извори и приступи у развоју курикулума. Модуларизација и модули у образовању одраслих. Развој модууларних програма. Исходи и оцењивање постигнућа. Образовање усмерено на компетенције. Исходи учења и компетенције. Компетенције и компетентност. Карактеристике и структура компетенција. Концепт кључних компетенција. Стандари у образовању.
Практична настава
Спецификација потреба за знањима и вештинама – социјално-демографска анализа, Спецификација посла /занимања - функционална анализа, DACUM анализа, Стандарди рада. Спецификација учења – развој циљева и исхода учења. Развој дескриптора. различитог нивоа. Спецификација услова учења – развој стандарда услова учења. Спецификација евалуације – развој стандарда евалуације и оцењивања.
Циљ изучавања курса: Разумевање теорија и моделе развоја курикулума и оспособљавање за развој курикулума усмереног на формирање компетенција. App.preduslovi_za_polaganje: Нема посебних услова Облици наставе:
Предавања, вежбе, групни и индивидуални рад, групне и индивидуалне консултације.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Apple, W.M., (2012) Ideologija i kurikulum, Fabrika knjiga, Beograd,.str. 95 – 236. Griffin, C., Curriculum Theory in Adult and Lifelong Education, CROOM HELM, London & Sidney; Kennedy, D., (2011) Pisanje i upotreba ishoda učenja, Tempus kancelarija u Beogradu, Beograd. Вукасовић, М., (2006) Развој курикулума, Алтернативна академска образовна мрежа, Београд. Деспотовић, М., (2010) Развој курикулума у стручном образовањз, Универзитет у Београду – Филозофски факултет, Београд. Пастуовић, Н., (1999) Едукологија, Знамен, Загреб. |