Курс: Каријерно вођење и развој (осн.) У оквиру предмета: Каријерно вођење и развој Предавачи др Александра Пејатовић, редовни професор др Дубравка Михајловић, научни сарадник изборни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Теоријска настава: Настанак и развој професионалне оријентације као организоване друштвене делатности; Теорије професионалног опредељивања; Андрагошка професионална оријентација (појам, циљ, задаци, стратегије); Појам, карактеристике и форме каријере; Развој каријере током читавог живота; Технике управљања каријером; Образовне интервенције у управљању каријером.
Практична настава: Практичан рад на развијању вештина управљања сопственом каријером
Практична настава: Технике управљања каријером; Програми активног тражења посла. Циљ изучавања курса: Стицање знања о основним теоријским поставкама каријерног вођења и саветовања и њихово разумевање, као и развијање вештина коришћења неких од техника и програмских пакета из области каријерног вођења. App.preduslovi_za_polaganje: Нема посебних услова Облици наставе:
Предавања, презентације, симулације, демонстрације, индивидуални рад, рад у малим групама, радионице, консултације
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Amundson, N, Haris-Boulzbi, Dž, Najls, S. Основни елементи каријерног саветовања. Београд: Београдска отворена школа Arnold, J, and all, (2005), Careers and Career Management, in «Work Psychology, Persons Education Limited, Essex, p. 516-569 CEDEFOP, (2009), Professionalising Carrer Guidance – Practitioner Competences and Qualification Routes in Europe. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities OECD, (2004), Career Guidance, A Handbook for Policy Makers. Гузина, М, (1980), Кадровска психологија, Научна књига, Београд, стр. 13-37 Министарство омладине и спорта Републике Србије, (2010), Стратегија каријерног вођења и саветовања у Републици Србији Ољача, М, Косановић, М, (1987), Андрагошка професионална оријентација у удруженом раду, Институт за педагогију, Филозофски факултет, Нови Сад, први део Пејатовић, А, Кунић, Т. (2012), Образовање одраслих као фактор остваривања концепта флексигурности, Образовање одраслих, бр. 2, вол. XI, стр. 9-26 |