Курс: Трансформативно учење (мастер) У оквиру предмета: Трансформативно учење Предавачи др Катарина Поповић, редовни професор др Маја Максимовић, доцент изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Теоријска настава:
- Настанак, развој и утемељење теорије трансформативног учења - Џ.Мезирова;
- Основни појмови, концепти и приступи у теорији трансформативног учења;
- С.Брокфилд – улога наставника и развој критичке рефлексије;
- Критика концепције трансформативног учења Џ.Мезирова;
- Концепт трансформативног учења К.Илериса;
- Нове тенденције у развоју теорије трансформативног учења;
- Специфичне теме трансформативног учења (тело и емоције у образовању и учењу одраслих;
спиритуалност и духовно искуство у учењу одраслих; митови и архетипови у учењу
одраслих; идентитет - пол, култура и нација у трансформативном учењу; лиминални
простори у трансформативном учењу);
- Трансформативно учење и методолошко-истраживачке парадигме.
Практична настава:
- Импликације теорије трансформативног учења на андрагошку праксу;
- Анализа примене трансформативног учења у кризним ситуацијама и конфликтима;
- Андрагог као рефлексивни практичар.
Циљ изучавања курса: Познавање и примена концепата метода трансформативног учења. App.preduslovi_za_polaganje: Услови предвиђени Статутом факултета. Облици наставе:
Презентације, дискусије, групни рад, анализа примера, рефлексивни дневник.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература - Brookfield, S. Becoming a Critically Reflective Teacher. San-Francisco: Jossey-Bass, 1995. - Cranton, P. and Taylor, E.W., Transformative Learning. In: Jarvis, P. Handbook of Learning. Routledge International, 2012. - Illeris, K. Transformative Learning and Identity. Routledge. Londnon, 2013. - Mezirow, J. “Transformative Learning: Theory to Practice.” In P. Cranton (ed.), Transformative Learning in Action: Insights from Practice. New Directions for ACE,74.Francisco: Jossey-Bass, 1997. - Taylor, E.W., Transformative Learning Theory, New Directions for Adult and Continuing Education. - Transformative Learning and Gender Identity. In: Contemporary issues in quality of education. IPA, Beograd 2013. |