Курс: Управљање знањем (мастер)
У оквиру предмета: Управљање знањем
Предавачи

др Кристинка Овесни, редовни професор

др Зорица Милошевић, доцент

др Тамара Николић, доцент

изборни курс
Број бодова: 6.00
Садржај курса: Теоријска настава: Различите теоријске парадигме у менаџменту знањем – Димензије индивидуалног, групног и организационог учења релевантне за управљање знањем – Димензије субјективног, објективног, интерперсоналног, имплицитног и тацитног знања релевантне за управљање знањем – Методе, технике и средства у менаџменту знањем – Значај савремене технологије за менаџмент знањем Практична настава: Примена и интегрисање компоненти и функција учења у менаџменту знањем – Улога флексибилне организације – Организационе и социјалне импликације управљања знањем – Креирање и трансфер знања у организацији – Значај савремене технологије за менаџмент знањем – Критичка евалуација савремених тенденција у менаџменту знањем
Циљ изучавања курса: Развој компетенција и стицање теоријских знања о индивидуалном, групном и организационом учењу, и њиховој улози у процесу менаџмента знањем.
App.preduslovi_za_polaganje: Услови су у складу са условима за упис мастер студија
Облици наставе: Предавања, вежбе, радионице, групни рад, дискусија, истраживачки рад, консултације, On-line метод, семинарски рад; студија случаја
План курса:
1. недеља
предавање - Различите теоријске парадигме у менаџменту знањем
Теорије управљања знањем. Теорија социјалног капитала и управљање знањем. Теорија интелектуалног капитала и управљање знањем. Етички аспекти управљања знањем.
2. недеља
предавање - Различите теоријске парадигме у менаџменту знањем
Типологије знања. Модели управљања знањем. Теоријски и емпиријски аспекти управљања знањем.
3. недеља
предавање - Димензије индивидуалног и групног учења релевантне за управљање знањем
Индивидуално учење у организацији. Групно/колаборативно учење у организацији.
3. недеља
вежбе - Димензије индивидуалног и групног учења релевантне за управљање знањем
Индивидуално учење у организацији. Групно/колаборативно учење у организацији.
4. недеља
предавање - Димензије организационог учења релевантне за управљање знањем
Организационо учење. Стварање организационог знања. Хијерархијски модел управљања знањем.
4. недеља
вежбе - Димензије организационог учења релевантне за управљање знањем
Организационо учење. Ефекти менаџмента знањем у организацији.
5. недеља
предавање - Димензије субјективног, објективног и интерперсоналног знања
Процењивање знања. Интегрисано моделовање.
6. недеља
предавање - Димензије имплицитног и тацитног знања релевантне за управљање знањем
Димензије имплицитног знања релевантне за управљање знањем. Димензије тацитног знања релевантне за управљање знањем.
7. недеља
предавање - Примена и интегрисање компоненти и функција учења у менаџменту знањем
Компоненте и функција учења у менаџменту знањем. Примена и интегрисање.
7. недеља
пројекат - Примена и интегрисање компоненти и функција учења у менаџменту знањем
Пројекат: примена и интегрисање компоненти и функција учења у менаџменту знањем.
8. недеља
предавање - Методе, технике и средства у менаџменту знањем
Мапирање знања у организацији. „Организациона пажња“. Стварање и размена организационог знања. Екстраховање знања из организационе „мреже знања“.
9. недеља
предавање - Улога флексибилне организације у менаџменту знањем
Концепт флексибилне организације и трансфер знања. „Организационо памћење“. Организациона структура. Размена знања међу запосленима. Трансфер знања између универзитета, института и привреде.
10. недеља
предавање - Организационе и социјалне импликације управљања знањем
Организационе и социјалне импликације управљања знањем. Социјално умрежавање. Анализа социјалних мрежа. Перспектива социјалног умрежавања у управљању знањем. Организовање знања у социјалним, професионалним и организационим мрежама.
11. недеља
предавање - Креирање и трансфер знања у организацији
Дисеминација знања. Портали организације. „Комуникација знања“. Савремена технологија и дисеминација знања. Стално коришћење одређених знања. Размена знања. Синтеза знања.
12. недеља
предавање - Значај савремене технологије за менаџмент знањем
Технологија и знање: on-line обрада података. Учење из погрешака. Планирање, дизајнирање и изградња мрежа за размену знања. Изградња одрживих виртуелних заједница за учење. Интер-организацијско управљање знањем.
12. недеља
вежбе - Значај савремене технологије за менаџмент знањем
Технологија и знање: on-line обрада података. Учење из погрешака. Планирање, дизајнирање и изградња мрежа за размену знања. Изградња одрживих виртуелних заједница за учење. Интер-организацијско управљање знањем.
13. недеља
предавање - Критичка евалуација савремених тенденција у менаџменту знањем
Комуникација у организацији. Заједнице за учење и критичка теорија друштва. Савремена информационо комуникациона технологија, интерактивност и управљање знањем из позиције критичке теорије друштва.
14. недеља
предавање - Улога „интерактивних способности“ у менаџменту знањем
Значај "интерактивног окружења" за учење. Интерактивна размена знања током синхроне комуникације. Модел интерактивног управљања знањем.
14. недеља
вежбе - Примена „интерактивних способности“ у менаџменту знањем
Планирање и дизајнирање "интерактивног окружења" за учење. Развој модела интерактивног управљања знањем.
15. недеља
предавање - Димензије одлучивања релевантне за управљањe знањем
Индивидуално одлучивање. Одлучивање консензусом. Колаборативно одлучивање. Алтернативне стратегије одлучивања у организацији.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Alibabić, Š. i Ovesni, K. (2008). Savremena tehnologija kao podrška realizaciji koncepta doživotnog obrazovanja i učenja. Obrazovanje odraslih, 2, 69–85
Ichijo, K., Nonaka, I. (Eds.) (2007). Knowledge Creation and Management. New York, NY: Oxford University Press.
Jemielniak, D., Kociatkiewicz, J. (Eds.) (2009). Handbook of Research on Knowledge-Intensive Organizations. Hershey, PA: Information Science Reference (an imprint of IGI Global).
North, K. (2008). Upravljanje znanjem. Zagreb: Naklada Slap.
Ovesni, K. (2008). Andragoška podrška realizaciji koncepta organizacije koja uči kroz primenu informacione tehnologije. U: Š. Alibabić, A. Pejatović (ur.): Obrazovanje i učenje – pretpostavke evro
Ovesni, K. (2008). Teaching Adults – A Proffession In Its Infancy. In: D. Potolea and P. Jarvis (eds.): Edu–World 2008. Pitesti: University of Pitesti, 279–289
Ovesni, K. (2009). Professional Competence of Educators in the Field of Informal Adult Education. In: G. K. Zarifis (ed.): Educating the Adult Educator: Quality Provision and Assessment in Europe.
Ovesni, K. (2010). Social Control of Adult Educators in Serbia, in: S. Medić, R. Ebner, K. Popović, (Eds.): Adult Education – The response to Global Crisis: Strengths and Challenges of the Profession.
Ovesni, K., Alibabić, Š. (2011). Improving performance and flexibilization in organizations: Andragogical impacts. U J. Štarc (Ed.), Human Capital As A Source Of Success In The Process Of Globaliz
Ovesni, K., Alibabic, Sh. (2010). Implications of ICT in the Continuing Professional Education and Learning. In: D. Potolea, P. Jarvis, H.S. Olesen, S. Mavromoustakos, R. Iucu, et al. (eds.): The 4th International Conference EDU WORLD 2010 “Education Facing Contemporary World Issues”. Pitesti, Romania: Faculty of Psychology And Educational Studies, et al., 32–43.
Овесни, К., прир. (2015). Управљање знањем, хрестоматија.
Општа допунска Литература
Thompson, A. A. Jr., Strickland, A. J. III, Gamble, J. E. (2008). Strateški menadžment: U potrazi za konkurentskom prednošću. Zagreb: Mate.
Torrington, D., Hall., L., Taylor, S. (2004). Менаџмент људских ресурса. Београд: Дата статус