Курс: Квантитативна и квалитативна истраживања (докт.) У оквиру предмета: Квантитативна и квалитативна истраживања Предавачи обавезни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Теоријска настава: теоријско-епистемолошке основе квантитативних и квалитативних истраживања у андрагогији. Природа и карактеристике сазнања у андрагогији и квантитативна и квалитативна истраживања. Истраживачке стратегије и етичка спeцифичност квантитативних и квалитативних истраживања. Извори сазнања и природа података. Пројектовање у квантитативним и квалитативним истраживањима – карактеристике и разлике. Предмет, циљ, задаци, хипотезе, индикатори, узорак, методе, технике и инструменти. Операционализација, нивои мерења и мерне скале у истраживању образовања одраслих. Начини сређивања, анализирања и интерпретирања података.
Практична настава: Израда инструмената. Писање извештаја о обављеном истраживању. Могућности примене и комбиновање квантитативних и квалитативних метода и техника на конкретним истраживањима у андрагогији.
Циљ изучавања курса: Упознавање студената са карактеристикама, могућностима, специфичностима квантитативних и квалитативних истраживања у андрагогији App.preduslovi_za_polaganje: / Облици наставе:
Предавања, студијски истраживачки рад, семинарски рад, дискусије и менторски рад
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Halmi, A. (1996). Kvalitativna metodologija u društvenim znanostima, Zagreb: Pravni fakultet – Studijski centar socijalnog rada. Milles, M.B., Huberman, M.A. (1994). Qualitative Data Analysis, London: Sage. Богдановић, М. (1981). Квантитативни приступ у социологији, Београд, Службени лист СФРЈ, стр. 133-135. Кнежић, Б. (2001). Образовање и ресоцијализација – методе мерења, Београд, Завод за уџбенике и наставна средства. Матовић, Н. (2007). Мерење у педагошким истраживањима, Београд, Институт за педагогију и андрагогију, Филозофски факултет. Фајгељ, С. (2003). Психометрија (метод и теорија психолошког мерења). Београд, Центар за примењену психологију. Општа допунска Литература Bredo, E. I., Feinberg, W. (1982). The Interpretative Approach to Social and Educational Reserch, in: Knowledge and Values in Social and Educational Research, Philadelphia: Temple University Press. Cohen, L., Manion, L., Morrison K. (2007). Metode istraživanja u obrazovanju, Zagreb, Naklada Slap. Hymes, D. (1980). Language in Education: Ethnolinguistic Essays, Washington: Center for Linguistics Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima, Zagreb, Naklada Slap. Patton, M. (1990). Qualitative evaluation and research methods, Newbury Park: Sage. Schostak, J.F. (2002). Understanding, designing and conducting qualitative research in education, Bruchingham: Open University Press. Yin, K. R., (2003). Case study research, Design and methods. Sage Publications Кнежић, Б. (2004). Од дефиниције до операционализације – са освртом на истраживање насиља, Београд, Темида, бр.1, стр. 45-50. Лакићевић, М., Кнежић, Б. (2011). Истраживање у социјалној политици и социјалном раду, Београд, ФПН и Чигоја. Ристић, Ж. (1995). О истраживању, методу и знању. Београд, Институт за педагошка истраживања. Шевкушић, С. (2011). Квалитативна истраживања у педагогији – допринос различитих методолошких приступа, Београд, Институт за педагошка истраживања. |