Курс: Еколошка андрагогија (докт.) У оквиру предмета: Еколошка андрагогија Предавачи др Виолета Орловић Ловрен, редовни професор изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Теоријски део: Појам и предмет еколошке андрагогије. Теоријски модели интеракције човека са окружењем. Природне, социјалне, културолошке и психолошке димензије окружења и учење. Перцепција и потенцијал природног окружења за учење. Перцепција и потенцијал локалне средине за учење. Перцепција и потенцијал радне средине за учење. Животно окружење као подстицај и баријера за партиципацију у образовању. Образовање у функцији превенције и управљања ванредним ситуацијама. Одрживи животни стилови, учење и образовање одраслих.
Практични део: Примена еколошке анализе – андрагошки аспекти. Избор и анализа истраживачког проблема унутар еколошке андрагогије. Припрема инструмената за истраживање. Припрема извештаја о истраживању. Презентација истраживачких резултата. Дискусија резултата анализе из угла еколошке андрагогије.
Циљ изучавања курса: Упознавање са концептом еколошке андрагогије, могућностима истраживања и примене модела у превазилажењу баријера и оптимизацији потенцијала за учење у животном окружењу App.preduslovi_za_polaganje: У складу са условима за похађање докторских студија андрагогије Облици наставе:
Предавања, презентација, истраживачки пројекат, групна дискусија,индивидуалне консултације План курса: 1. недеља предавање - Појам и предмет еколошке андрагогије Еколошки приступ андрагошким питањима, појмовна и терминолошка разграничења 2. недеља предавање - Теоријски модели интеракције човека са окружењем Приступи еколошке психологије, социјалне екологије и екологије учења одраслих, предавање, групни рад, дискусија 3. недеља предавање - Природне, социјалне, културолошке и психолошке димензије окружења и учење Интегрални приступ сагледавању карактеристика животног контекста и њихов значај за партиципацију у образовању 4. недеља предавање - Перцепција и потенцијал природног окружења за учење Компоненте односа према природном окружењу, процеси узајамног учења, могући подстицаји и баријере, ресурси за учење одраслих у природном окружењу 5. недеља предавање - Перцепција и потенцијал локалног окружења за учење Карактеристике локалне средине, могуће баријере за партиципацију, учешће у животу локалне заједнице као извор и подстицај за учење
Партиципативни приступи, акционо истраживање и учење
Заједнице за учење и учење у заједници 6. недеља предавање - Перцепција и потенцијал радне средине за учење Карактеристике и доживљај радног окружења као контекста за учење, подстицаји и баријере за учење у радној средини, еколошка мрежа знања
7. недеља предавање - Образовање у функцији превенције и смањења ризика од непогода Образовање и учење као пут ка резилијентности заједнице
Перцепција рањивости заједнице и могућности јачања капацитета за резилијентност
Образовање за смањење ризика од непогода - формално, неформално, информално 8. недеља предавање - Одрживи животни стилови и образовање одраслих Одговоран однос према животном окружењу, обновљивим и необновљивим ресурсима и потенцијалима локалне средине; климатске промене и очување животне средине као извори учења и аспекти проучавања у оквирима еколошке андрагогије; еколошка интелигенција и одговорност као извор потреба за учење и образовање одраслих 9. недеља предавање - Примена еколошке анализе у андрагошким истраживањима Увод у методологију истраживања и анализе проблема животног окружења као подстицаја или баријере за учење одраслих 10. недеља пројекат - Избор и анализа истраживачког проблема унутар еколошке андрагогије Избор истраживачког проблема за индивидуалне пројекте студената, индивидуалне и групне консултације 11. недеља предавање - Припрема и реализација истраживачког пројекта Развој инструмената и реализација истраживања, индивидуалне консултације и презентација фазних извештаја 12. недеља предавање - Извештавање о истраживачким пројектима Фазне консултације и извештавање о току истраживања докторанта 13. недеља предавање - Рекапитулација Дискусија питања и налаза истраживања; подстицаји за учење одраслих и примена интегралног приступа у анализи животног контекста за образовање и учење
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Belanger,P.(2003).Learning Environments and Environmental Education, in Clover,D,E. and Hill,L.H., (eds.),Environmental Adutl Education:Ecological Learning, Theory, and Practice for Soci-oenvironmental Change. San Francisko:Jossey Bass,pp.79-89. Blewitt,J.(2006).The Ecology of Learning :sustainability,lifelong learning and everyday life. London:Earthscan. Goleman,D.(2010). Ekološka inteligencija, Beograd:Geopoetika Koраћ,Ж.(1978)Човек и град,Београд:Глас Општа допунска Литература Meadows, H.D.(2008). Thinking in Systems: A Primer, ed.by Dianna Wright, US: Sustainability Institute. Orlović,V.(2005). Learning through participating – Local Community and Experts in Collaborative Planning of Tourism in Protected Areas,Lifelong Learning in the Balkans, International Conference |