Курс: Вештине саветовања (осн.) У оквиру предмета: Вештине саветовања Предавачи др Татјана Вукосављевић-Гвозден, редовни професор изборни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Kurs pruža osnovna saznanja u vezi sa konceptima, metodama i veštinama kognitivno-bihejvioralnog savetodavnog modela sa naglaskom na Racionalno-emotivnoj bihejvioralnoj i Kognitivnoj terapiji. Razmatraće se veštine potrebne za: a. formiranje optimalnog savetodavnog odnosa i terapijskog saveza, b. procenu klijentovih disfunkcionalnih obrazaca mišljenja, osećanja i ponašanja, c. određivanje cilja savetovanja, d. korišćenje različitih intervencija (kognitivnih, emotivnih, bihejvioralnih), e. evaluaciju toka savetovanja, f. razumevanje ključnih etičkih i profesionalnih pitanja u savetovanju.
U praktičnom delu prethodno pomenute veštine se uvežbavaju i integrišu u radu na prevazilaženju nekih od najčešćih disfunkcionalnih osećanja i ponašanja na nekliničkom nivou, uključujući i neasertivno ponašanje.
Циљ изучавања курса: Sticanje znanja o bazičnim konceptima kognitivno-bihejvioralnog savetodavnog modela, ovladavanje veštinama razvoja optimalnog savetodavnog odnosa, procene klijentovog problema u formi kognitivnog modela emocionalnog poremećaja i korišćenja nekih od osnovnih intervencija. App.preduslovi_za_polaganje: Osnovi psihoterapije i savetovanja, Psihoterapijski modaliteti; korisna su znanja iz Opšte psihopatologije i Kliničke psihologije. Облици наставе:
Predavanja i vežbe uz diskusiju primera iz literature ili audio i video traka, igranje uloga savetnika i klijenta План курса: 1. недеља предавање - Kognitivno-bihejvioralni modeli u savetovanju 1. недеља вежбе - Diskusija sličnosti i razlika 2. недеља предавање - ABC model – nivo primarnog emocionalnog problema 2. недеља вежбе - Formulisanje ABC modela na ličnom primeru 3. недеља предавање - ABC model – nivo sekundarnog emocionalnog problema 3. недеља вежбе - Formulisanje ABC modela na ličnom primeru 4. недеља предавање - Psihički poremećaj i zdravlje 4. недеља вежбе - Procena disfunkcionalnih osećanja i ponašanja na ličnom primeru 5. недеља предавање - Procena klijenta 5. недеља вежбе - Procena disfunkcionalnih osećanja i ponašanja na ličnom primeru 6. недеља предавање - Postavljanje ciljeva 6. недеља вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta 7. недеља предавање - Saradnja sa klijentom i započinjanje seanse 7. недеља вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta 8. недеља предавање - Strukturisanje seanse 8. недеља вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta 9. недеља предавање - Sokratovski metod 9. недеља вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta 10. недеља предавање - Procena ABC modela na konkretnom primeru 10. недеља вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta 11. недеља предавање - Kognitivne intervencije 11. недеља вежбе - Igranje uloge savetnika i klijenta 12. недеља предавање - Emotivne i imaginativne intervencije 12. недеља вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta 13. недеља предавање - Bihejvioralne intervencije 13. недеља вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Vukosavljević-Gvozden, T. (2009). Racionalno-emotivna bihejvioralna terapija: teorija i metod. Beograd, Kreativni centar. Општа допунска Литература Ellis, A., Dryden, W. (2002). Primjena racionalno-emocionalne bihejvioralne terapije. Jastrebarsko, Naklada Slap (odabrana poglavlja) |