Курс: Истраживање и развој образовних политика (докт.) У оквиру предмета: Истраживање и развој образовних политика Предавачи др Јован Миљковић, ванредни професор изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Теоријска и практична настава:
-Јавне политике: контекст, значење, актери, инструменти, односи;
-Детерминанте и закономерности развоја образовних политика;
-Разноврсност приступа у проучавању образовних политика и система образовања одраслих (историјски, компаративни, холистички, емпиријски, економски, системски, менаџмент приступ...)
-Мисија система образовања одраслих у концепцији доживотног образовања и учења;
- -Системски проблеми образовања одраслих- улога и допринос образовне политике у њиховом решавању;
-Управљање променама/реформама система образовања одраслих;
-Процеси стандардизације, акредитације и лиценцирања као структурални елементи образовних политика и као фактори унапређења образовања одраслих.
- Однос истраживања образовања и формулисања образовних политика.
Циљ изучавања курса: Разумевање детерминанти и закономерности развоја образовних политика. App.preduslovi_za_polaganje: нема услова Облици наставе:
предавања, вежбе, радионице, консултације, семинарски и истраживачки рад.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Žiljak, T. (2007) Europski okvir za nacionalne obrazovne politike. Anali Hrvatskog politološkog društva 3(1): 261 – 28. Alibabić,Š., Ćamilović,D., Ovesni,K., (2010) Development of students self-educational competence in higher education, Educational Journal „Didactica Slovenica“, No.2, Novo Mesto, Slovenija, pp. 150-170 Alibabić,Š., Miljković,J., (2008) Further Education in Serbia, In : „Further Education in the Balkan Conntries“, (Ed: O.Demirel, A.M.Sunbul), BASOPED and Selcuk University, Konya, Turkey, 2008. pp. 15-31 (uvodno izlaganje po pozivu na međunarodnoj konferenciji). Ball, S. (2006) Education Policy and Social Class. The selected works of Stephen J. Ball. New York: Routledge. Ball, S.J. (2008) The Education Debate. Bristol: Policy Press. Bell, L., Stevenson, H. (2006) Education Policy Process, Themes and Impact. London: Routledge. Grdešić, I. (2006) Osnove analize javnih politika: policy-analiza. Zagreb: Fakultet političkih znanosti. Grupa autora, (2007) Istraživanje obrazovanja i formulisanje obrazovnih politika, Priredio Z. Grac, Centar za obrazovne politike i Alternativna akademska obrazovna mreža, Beograd Medel- Anonuevo, M.,(2003), Lifelong Learning Discourses in Europe, UIE, Hamburg Reider, R.,(2000), Benchmarking Strategies, John Wiley and Sons, New York Zajda, J. (2002) Education Policy: Changing Paradigms and Issues. International Review of Education 48 (1-2): 67-91. Алибабић, Ш., (2010) Универзитетски професор – научник и/или наставник, Андрагошке студије, бр.2, ИПА Филозофског факултета, Београд, стр.79-100 Алибабић, Ш., Авдагић, Е. (2012) Развојни елементи у стратегијама образовања одраслих, Педагогија, бр.1, Београд, стр. 5-20 Бок, Д., (2005), Универзитет на тржишту, Цлио, Београд Пастуовић, Н., (1999), Едукологија, Знамен, Загреб Савићевић, Д., (2000), Пут ка друштву учења, ИПА, Београд |