Курс: Маркетинг у образовању одраслих (осн.)
Предавачи

др Јован Миљковић, ванредни професор

Бранка Радовановић, асистент

изборни курс
Број бодова: 5.00
Садржај курса: Теоријска настава -Интердисциплинарни приступ проблемима маркетинга; -Основе непрофитног маркетинга – теорије, приступи, претпоставке примене у образовној делатности -Стратегијски маркетинг образовне институције; -Специфичности маркетинга у образовној делатности; -Маркетиншке активности у образовању (активности екстерног и интерног маркетинга и ширења образовне јавности – рекламне активности); -Андрагог као маркетинг менаџер/ПР образовне организације. Практична настава -Анализа екстерног и интерног образовног окружења применом метода стратешке маркетиншке анализе; -Маркетиншко позиционирање образовне институције (или облика) на „образовном тржишту“; -Израда маркетинг плана образовне институције (или облика); -Коришћење инструмената маркетинг микса у непрофинтом сектору -Рекламирање у образовној делатности (концепти, стратегије, инструменти маркетинг микса, ПР ...).
Циљ изучавања курса: Разумевање теоријских основа маркетинга у образовању одраслих; разумевање менаџмент маркетинга непрофитних организација, оспособљавање за израду и примену маркетинг планова у образовној делатности.
App.preduslovi_za_polaganje: положен испит из предмета Менаџмент у образовању одраслих
Облици наставе: предавања, вежбе, радионице, консултације, студије случаја, стручне посете / сусрети с праксом, истраживачки рад.
План курса:
1. недеља
предавање - Интердисциплинарни приступ проучавању маркетинга
- маркетинг у теоријској равни; - социјални маркетинг; - маркетинг у пракси.
2. недеља
предавање - Маркетинг у образовању одраслих
- претпоставке примене маркетинг концепта у области образовања одраслих; - особености маркетинга у образовању одраслих; - модел размене на “тржишту образовања одраслих”.
3. недеља
предавање - Стратегијски маркетинг у образовању одраслих
- стратегијски маркетинг у образовању одраслих насупрот “аd hoc" маркетингу; - фазе стратегијског маркетинга у образовању одраслих.
4. недеља
предавање - Маркетиншке активности - активности екстерног маркетинга или истраживање тржишта
- испитивање образовних потреба у широј и ужој средини (потражње); - креирање образовне понуде (програма); - упоређивање понуде и потражње.
5. недеља
предавање - Маркетиншке активности - активности интерног маркетинга
- стварање и унапређивање културе и климе организације; - развијање и усавршавање компетентности кадрова.
6. недеља
предавање - Маркетиншке активности - активности ширења “образовне јавности”
- стварање имиџа организације(појам и врсте имиџа); - елементи маркетинг микса.
7. недеља
вежбе - Стварање имиџа организације/институције за образовање одраслих
- студија случаја.
8. недеља
предавање - Рекламне кампање у образовању одраслих
- одређивање стратегије рекламне кампање; - начини, средства и облици рекламирања.
9. недеља
пројекат - Начини, средства и облици рекламирања у образовању одраслих
- истраживање (праћење и прикупљање) “на терену” и анализа истраживачких налаза.
10. недеља
предавање - Односи с јавношћу
- стандарди компетенција ПР менаџера; - развијање компетенција ПР менаџера.
11. недеља
предавање - Истраживање маркетинга у образовању одраслих
- интердисциплинарност и мултидисциплинарност у истраживању маркетинга; - специфичности истраживања маркетинга у образовању одраслих.
12. недеља
вежбе - Маркетинг организације за образовање одраслих
- студија случаја.
13. недеља
предавање - Брендирање у образовању одраслих
- појам брендирања; - сврха брендирања; - однос брендирања и квалитета; - потреба за брендирањем у образовању одраслих.
14. недеља
вежбе - Брендирање у образовању одраслих
– студија случаја.
15. недеља
вежбе - Андрагошко - маркетиншки дан
– разговори студената са маркетиншким стручњацима.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Алибабић, Ш., (2000), Маркетинг у образовању одраслих, Андрагошке студије, бр.1-2, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, Београд
Алибабић, Ш., (2002), Теорија организације образовања одраслих, ИПА Филозофског факултета, Београд
Котлер, Ф., (2005), Управљање маркетингом, Дата Статус, Београд
Мелер, М., (2003) Непрофитни маркетинг, Економски факултет у Осијеку, Осијек.
Миљковић, Ј., Ковачевић, Ј., (2011) Елементи маркетинг микса као чиниоци избора вискообразовне институције, Андрагошке студије, број 1, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, Београд , стр. 135-156.
Павичић, Ј., (2003) Стратегија маркетинга непрофитних организација, МАСМЕДИА, Загреб.
Ханић, Х., (2008), Управљање маркетингом, Београдска банкарска академија, Београд