Курс: Маркетинг у образовању одраслих (осн.) У оквиру предмета: Маркетинг у образовању одраслих Предавачи др Јован Миљковић, ванредни професор Бранка Радовановић, асистент изборни курс Број бодова: 5.00 Садржај курса: Теоријска настава
-Интердисциплинарни приступ проблемима маркетинга;
-Основе непрофитног маркетинга – теорије, приступи, претпоставке примене у образовној делатности
-Стратегијски маркетинг образовне институције;
-Специфичности маркетинга у образовној делатности;
-Маркетиншке активности у образовању (активности екстерног и интерног маркетинга и ширења образовне јавности – рекламне активности);
-Андрагог као маркетинг менаџер/ПР образовне организације.
Практична настава
-Анализа екстерног и интерног образовног окружења применом метода стратешке маркетиншке анализе;
-Маркетиншко позиционирање образовне институције (или облика) на „образовном тржишту“;
-Израда маркетинг плана образовне институције (или облика);
-Коришћење инструмената маркетинг микса у непрофинтом сектору
-Рекламирање у образовној делатности (концепти, стратегије, инструменти маркетинг микса, ПР ...).
Циљ изучавања курса: Разумевање теоријских основа маркетинга у образовању одраслих; разумевање менаџмент маркетинга непрофитних организација, оспособљавање за израду и примену маркетинг планова у образовној делатности. App.preduslovi_za_polaganje: положен испит из предмета Менаџмент у образовању одраслих Облици наставе:
предавања, вежбе, радионице, консултације, студије случаја, стручне посете / сусрети с праксом, истраживачки рад. План курса: 1. недеља предавање - Интердисциплинарни приступ проучавању маркетинга - маркетинг у теоријској равни;
- социјални маркетинг;
- маркетинг у пракси.
2. недеља предавање - Маркетинг у образовању одраслих - претпоставке примене маркетинг концепта у области образовања одраслих;
- особености маркетинга у образовању одраслих;
- модел размене на “тржишту образовања одраслих”.
3. недеља предавање - Стратегијски маркетинг у образовању одраслих - стратегијски маркетинг у образовању одраслих насупрот “аd hoc" маркетингу;
- фазе стратегијског маркетинга у образовању одраслих. 4. недеља предавање - Маркетиншке активности - активности екстерног маркетинга или истраживање тржишта - испитивање образовних потреба у широј и ужој средини (потражње);
- креирање образовне понуде (програма);
- упоређивање понуде и потражње.
5. недеља предавање - Маркетиншке активности - активности интерног маркетинга - стварање и унапређивање културе и климе организације;
- развијање и усавршавање компетентности кадрова.
6. недеља предавање - Маркетиншке активности - активности ширења “образовне јавности” - стварање имиџа организације(појам и врсте имиџа);
- елементи маркетинг микса.
7. недеља вежбе - Стварање имиџа организације/институције за образовање одраслих - студија случаја. 8. недеља предавање - Рекламне кампање у образовању одраслих - одређивање стратегије рекламне кампање;
- начини, средства и облици рекламирања.
9. недеља пројекат - Начини, средства и облици рекламирања у образовању одраслих - истраживање (праћење и прикупљање) “на терену” и анализа истраживачких налаза. 10. недеља предавање - Односи с јавношћу - стандарди компетенција ПР менаџера;
- развијање компетенција ПР менаџера.
11. недеља предавање - Истраживање маркетинга у образовању одраслих - интердисциплинарност и мултидисциплинарност у истраживању маркетинга;
- специфичности истраживања маркетинга у образовању одраслих.
12. недеља вежбе - Маркетинг организације за образовање одраслих - студија случаја. 13. недеља предавање - Брендирање у образовању одраслих - појам брендирања;
- сврха брендирања;
- однос брендирања и квалитета;
- потреба за брендирањем у образовању одраслих.
14. недеља вежбе - Брендирање у образовању одраслих – студија случаја. 15. недеља вежбе - Андрагошко - маркетиншки дан – разговори студената са маркетиншким стручњацима.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Алибабић, Ш., (2000), Маркетинг у образовању одраслих, Андрагошке студије, бр.1-2, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, Београд Алибабић, Ш., (2002), Теорија организације образовања одраслих, ИПА Филозофског факултета, Београд Котлер, Ф., (2005), Управљање маркетингом, Дата Статус, Београд Мелер, М., (2003) Непрофитни маркетинг, Економски факултет у Осијеку, Осијек. Миљковић, Ј., Ковачевић, Ј., (2011) Елементи маркетинг микса као чиниоци избора вискообразовне институције, Андрагошке студије, број 1, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, Београд , стр. 135-156. Павичић, Ј., (2003) Стратегија маркетинга непрофитних организација, МАСМЕДИА, Загреб. Ханић, Х., (2008), Управљање маркетингом, Београдска банкарска академија, Београд |